January 10, 2004
Har en barton 2500+ som har gått i 3200+ när den var ny. Sen gick den inte i 3200+ stabilt (prime95) jag höjde volten men den gick ändå inte stabilt. Nu provade jag med ett nytt minne och då gick den stabilt.
(Gamla minnet = twinmos pc3200 256mb)
(Nya minnet = ADATA pc3200 256mb)
Dvs twinmos minnet går inte stabilt @ 400mhz.
Detta kommer upp:
http://upload.stormaz.servebeer.com...P/prime95w.jpeg
Så visst kan jag lämna tillbaks TwinMOS minnet till komplett och kräva ett nytt?
Det ska ju kunna gå i 400mhz
January 11, 2003
Om du inte kan köra minnena med SPD inställningar i 400Mhz så ja.. då ska du kunna lämna tebaka det eftersom de då inte kan klara sina specifiserade hast / timeings...
Dock hade jag testat köra dem utan att klocka CPU... ändra bara så att de kör 400 (utan CPU sync)... så vet du säkert om det är minnena...
PS. Komplett är inte otrevliga... ring och fråga o prata med dem...
January 10, 2004
December 24, 2002
SuperNova wrote: har du specifierade timingsarna? Om dessa är ändrade till lägre så fungerar det ju inte...
twinmos orginal i cas 2.5 fungerar ju inte i cas 2 tex...
Notera att standardinställnigen i bios inte alltid är inställningarna som rekomenderas av minnestillverkaren!
Ja kör mina Twinmos som e speccade 2.5 i 6-2-2-2 i 210 mhz o d funkar utmärkt!
January 10, 2004
January 11, 2003
AMD_XP wrote: Ok, kör dom by spd
EDIT: båda minnena är cas 2.5 och jag körde samma inställningar när jag testade dom olika.
EDIT2: vilka timings ska jag köra?? och hur ställer man dom på 400mhz?
Du svarade på din egen fråga... du ska köra dem i timeingsarna som SPD har inställt... om de fungerar där så är det inte mycket man kan göra tror jag...
Ang Dual... visst kan det också ställa till problem, men om du köpte de i dualpack och de är designade för att köras i Dual så ska de klara det också...
January 10, 2004
February 12, 2003
SuperNova wrote: har du specifierade timingsarna? Om dessa är ändrade till lägre så fungerar det ju inte...
twinmos orginal i cas 2.5 fungerar ju inte i cas 2 tex...
Notera att standardinställnigen i bios inte alltid är inställningarna som rekomenderas av minnestillverkaren!
Jodå, för fan. Kör mina i CAS2...:)
2 Guest(s)