June 7, 2001
Jag var dum nog att köpa ovanstående minnen från komplett när jag köpte nya prylar för ett par dagar sedan. Är det någon som har samma minnen och hur mycket har ni fått upp dom i och med vilka minnes inställningar?
Jag har inte hunnit maxa riktigt ordentligt med mitt ABIT AN7 ännu men för tillfället får jag bara upp dessa i 215Mhz med inställningarna 2.5 4 4 9. Tänkte byta bios och se om det kanske kan hjälpa lite, för jag tycker framförallt att timingen suger även vid lägre hastigheter.
Posta gärna era resultat och tips här ni som har Twinmos 256MB Winbond CH-5.
July 22, 2003
Jag har haft uppe mina 2x512MB winbond ch5 i 220fsb 11-2-2-2 på mitt NF7-S, men nu har jag ett AN7 och då får jag inte det stabilt över 200 vad jag än gör.
Kolla in länkarna nedanför, det är tictatcs moddade-bios till AN7.
http://www.xtremesystems.org/f.....adid=35617
http://forum.abit-usa.com/show.....adid=50974
June 7, 2001
Jag börjar få mina minnen under kontroll, dock måste jag kräma på ordentligt med spänning på minnena 3.2V. Med denna spänning kör jag minnena i 2-2-2-5 i 230 MHz. Det gick stabilt igårkväll med prime95 i nästan två timmar sedan sa den ifrån. Ska prova ikväll med lite snällare timings och se om den går att köra lite längre. Jag spelade dock Far Cry utan problem någon timme innan jag körde prime95.
Ska prova en ny bios ikväll också. Se om det kan hjälpa mig komma lite högre med FSB:n, för även om jag kör med sämre timings får jag den inte prime95 stabil över 235MHz
March 14, 2004
Shotmats wrote: Jag börjar få mina minnen under kontroll, dock måste jag kräma på ordentligt med spänning på minnena 3.2V. Med denna spänning kör jag minnena i 2-2-2-5 i 230 MHz. Det gick stabilt igårkväll med prime95 i nästan två timmar sedan sa den ifrån. Ska prova ikväll med lite snällare timings och se om den går att köra lite längre. Jag spelade dock Far Cry utan problem någon timme innan jag körde prime95.
Ska prova en ny bios ikväll också. Se om det kan hjälpa mig komma lite högre med FSB:n, för även om jag kör med sämre timings får jag den inte prime95 stabil över 235MHz
230 fsb på 2-2-2-5 med CH-5?!?!?! Det är typ som mina bh-6, fan att jag bara kan ge 3.0v till dom... 🙁
Någon som vet en vdimm modd till kx18d proII?
June 7, 2001
Jag bytte bios igår på mitt AN-7 men det hjälpte inte mycket. Jag kan bara köra 230 MHz för över det spelar det ingen roll vilken timing jag har. Läste igår att bäst prestanda för mitt moderkort skulle vara med 2-2-2-11, med dessa inställningar och en spänning på 3.2V verkar minnena iallafall vara stabil i 230 MHz, Minnesbandbredden i Sandra och Aida32 ligger på 3600 Mb/s, inte helt fel med tanke på att jag för mindre än två veckor sedan satt på ett A7V kt133 moderkort med PC-133 minnen och fick ca 1100 Mb/s (resten av hårdvaran är dock densamma). Kändes nästan lite sorgligt att göra sig av med det gamla moderkortet, det skulle fylla fyra år i augusti. Men det var nog på tiden 🙂
2 Guest(s)