May 17, 2002
Jag vill ha en kylfläns som är tyst och som kyler bra till min 1900+ palonimo...
Just nu sitter jag på en Silent Viking 7, den skall ligga på 21dB, men låter som en orkan!!! 54 grader i idle!! jag vill ha under 50 grader! Jag har dämpmattor, så tempen går ju upp lite, men jag har även 4 tysta chassiefläktar....
Vilken kylare/fläkt rekommenderas? Billig tyst och relativt bra (under 50 idle) ingen jätteextremt dyr!
Tack på förhand! 🙂
November 12, 2002
hej
jag hittade en fläkt här som kanske du skulle gilla
Artic Cooling Super Silent Pro Copper TC
och den hittar du på
och den ligger på 10db
ha det
MVH Trunks
September 1, 2002
trunks wrote: hej
jag hittade en fläkt här som kanske du skulle gilla
Artic Cooling Super Silent Pro Copper TC
och den hittar du på
och den ligger på 10db
ha det
MVH Trunks
Som lägst ligger den på 10dB.. Den är varvtalsreglerad, och ljudet som alstras varierar mellan 10-22dB beroende på hur varm CPUn blir. Jag tror det var så att den inte ens går igång förrän CPU kommer över 60grader C. Bara en upplysning =)
December 2, 2001
Även jag har en Artic Cooling super silent "standard" som ska låta 20db och jag har inget att klaga på den, har en sån på Duronen och den ligger vid 36-40 grader med den, med standardvolt och standrad FSB. Med chassit på hörs den något men inte mkt, hårddisk grafikfläkt är 2 klart större ljudkällor.
January 5, 2003
September 19, 2002
Har även jag en standard(utan TC) Copper Silent. Med cpun i signaturen ligger jag på mellan 50-55 grader i full load. Notera att jag kör vcore på 1.7V då den standard går på 1.6. Dock så är min en t-bred B(b-bred), en palamino utvecklar ju som de flesta vet mer värme i samma klockhastighet. Frågan är vilken temp du lär få med din, under 50 tror jag är optimistiskt, då har du nog inget val annat än att köpa en dyr kylare såsom alhpan(8045) eller slk-800/900. Ditt moderkort *kanske* visar en temp på under 50 om du har "tur", men jag tvekar på att tempen skulle stämma isf.
Någon som har erfarenheter av hur varma 1900+ Palamino går? Hojta till isf.
1 Guest(s)