July 22, 2003
Har nu kompletterat mitt passiva vattenkylningskit med ett block till Grafikkortet. Så nu är det bara det sista ljudet som ska ut. Det är från Hårdisken, en Seagate Barracuda 120Gb och från nätaggregatet.
Tänkte be er om tips om hur jag ska göra för att bli av med det sista (o)ljuden.
Hårdisken sitter i ett 3,5" rack. Har funderat på att lägga den på golvet i lådanför att bli av med vibrationer. Men det största problet är värmen på disken. Vill inte har nån extra fläkt för att kyla pga ojlud 😛 - Tips ? 🙄
Nätagget är ett 350Watts Codegen. Svårt att få tyst på ett nätaggregat men ge mig tips iaf 🙂
Tänkte på ljudisolering också, är det nått att satsa på ?
Ge mig massa tips nu 🙂
//Stellan 🙂
Edit: Vad är det som måste kylas i ett nätaggregat ? Tänkte mecka ihop nåt till vattenkylningen till nätaggregatet om möjligt 🙂
August 14, 2001
jag sänkte oljudet från mitt nätagg genom att ta bort fläkten och sätta en 120mm i toppen av datorn istället, och skärmade av från resten av datorn, så nätagget får alltid rumstepurerad luft, är dock inte riktigt nöjd med detta, håller för fullt på med vatten nu, men tror iaf det blir lite tystare.
July 22, 2003
Frisk wrote: jag sänkte oljudet från mitt nätagg genom att ta bort fläkten och sätta en 120mm i toppen av datorn istället, och skärmade av från resten av datorn, så nätagget får alltid rumstepurerad luft, är dock inte riktigt nöjd med detta, håller för fullt på med vatten nu, men tror iaf det blir lite tystare.
Okej, tack för tipset 🙂 Har en 120mm liggandes. Får dock fundera ett tag om det lönar sig att göra så för att tysta nätagget. Vatten vore ju det ultimata 😀 Hur har du tänkt att kyla nätagget med vatten ? Heatpipes eller nåt liknande ? Vad är det som blir varmt i nätagget ? 🙄
Aldrig öppnat ett nätagg så jag vet inte riktigt hur det ser ut 😛
August 14, 2001
Du kan ju byta fläkt i nätagget annars, till något lite tystare, hm.. vad som blir varmt, det är väl egentligen transisotrer i som blir varma, tror jag, iaf i mitt nätagg sitter det 2st stora och en liten kylflänns, hade tänkt kyla d 2 stora kylflännsar, hoppas på att den lilla klrara sig ändå =) eller så fixar jag någon kylning till den med, men tror jag ej, hade iaf tänkt kyla nätagget på d ställen där det nu sitter flänsar, hoppas det räcker =)
1 Guest(s)