Tyst dator|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tyst dator
Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 19, 2004 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Har nu kompletterat mitt passiva vattenkylningskit med ett block till Grafikkortet. Så nu är det bara det sista ljudet som ska ut. Det är från Hårdisken, en Seagate Barracuda 120Gb och från nätaggregatet.

Tänkte be er om tips om hur jag ska göra för att bli av med det sista (o)ljuden.

Hårdisken sitter i ett 3,5" rack. Har funderat på att lägga den på golvet i lådanför att bli av med vibrationer. Men det största problet är värmen på disken. Vill inte har nån extra fläkt för att kyla pga ojlud 😛 - Tips ? 🙄

Nätagget är ett 350Watts Codegen. Svårt att få tyst på ett nätaggregat men ge mig tips iaf 🙂

Tänkte på ljudisolering också, är det nått att satsa på ?

Ge mig massa tips nu 🙂

//Stellan 🙂

Edit: Vad är det som måste kylas i ett nätaggregat ? Tänkte mecka ihop nåt till vattenkylningen till nätaggregatet om möjligt 🙂

Robert Ehrling
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 82
724596
September 19, 2004 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print
frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1511
724633
September 19, 2004 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

jag sänkte oljudet från mitt nätagg genom att ta bort fläkten och sätta en 120mm i toppen av datorn istället, och skärmade av från resten av datorn, så nätagget får alltid rumstepurerad luft, är dock inte riktigt nöjd med detta, håller för fullt på med vatten nu, men tror iaf det blir lite tystare.

Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
724662
September 19, 2004 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Frisk wrote: jag sänkte oljudet från mitt nätagg genom att ta bort fläkten och sätta en 120mm i toppen av datorn istället, och skärmade av från resten av datorn, så nätagget får alltid rumstepurerad luft, är dock inte riktigt nöjd med detta, håller för fullt på med vatten nu, men tror iaf det blir lite tystare.

Okej, tack för tipset 🙂 Har en 120mm liggandes. Får dock fundera ett tag om det lönar sig att göra så för att tysta nätagget. Vatten vore ju det ultimata 😀 Hur har du tänkt att kyla nätagget med vatten ? Heatpipes eller nåt liknande ? Vad är det som blir varmt i nätagget ? 🙄

Aldrig öppnat ett nätagg så jag vet inte riktigt hur det ser ut 😛

frisk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1511
724665
September 19, 2004 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Du kan ju byta fläkt i nätagget annars, till något lite tystare, hm.. vad som blir varmt, det är väl egentligen transisotrer i som blir varma, tror jag, iaf i mitt nätagg sitter det 2st stora och en liten kylflänns, hade tänkt kyla d 2 stora kylflännsar, hoppas på att den lilla klrara sig ändå =) eller så fixar jag någon kylning till den med, men tror jag ej, hade iaf tänkt kyla nätagget på d ställen där det nu sitter flänsar, hoppas det räcker =)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 116
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL