October 23, 2001
Har just installerat en Zalman Fanmate, med vilken jag sänker spänningen till min CPU-fläkt. (Whisper Rock II, 2500 RPM)
Tidigare låg tempen på 52C full load.
Nu har jag sänkt spänningen på CPU-fläkten till ca: 7 v, vilket gjorde min dator tystare men varmare. (Nu ca: 58 C i Full load)
Vad tycker ni? Gör jag rätt i att rädda mig från tinnutus eller ska eller är det så himla nödvändigt med en kall dator? En AMD processor ska ju klara upp till 90C 🙂
Sen undrar jag också om andra delar i datorn kan ta skada när tempen blir för hög! (t.ex. när börjar plasten på kablarna smälta?) 🙂
August 7, 2002
October 15, 2001
Jag var rik nog efter denna sommaren att jag köpte ett Prometia.
Nu är den mycket tystare än min vattenkylning + att den är mycket kallare 😀
Så istället för ny dator blev det en långvarig investering.
Kommer nog kunna uppgradera ett par gånger med den lådan/kylningen.
October 15, 2001
Nästan.. Den använder samma teknik som Vapochill.. fast bättre
September 19, 2002
" wrote: {ing_En"]Nästan.. Den använder samma teknik som Vapochill.. fast bättre
Mysig kylning på dom där... =) Vet du förresten om det finns påbyggnad så man även kan kyla gpu'n med prometia?
October 15, 2001
Nope inte i dagsläget.
Det är ett relativt nystartat företag som precis börjat släppa lite extra utrustning.
Man kan förnärvarande beställa enbart "Kompressor" delen för de som är intresserade. Ca: 3500:- Dkk.. blir väll ca: 4-4500:- Sek.
Har inte räknat på det men skulle gissa runt där.
Om det kommer GPU kylnings lösningar vet jag inte. Själv har jag ett swiftech(stavning?) GPU block+peltier på G som ska kyla mitt kommade grafikkort.
Kan slänga upp lite bilder när jag får tummen ur att låna en digitalkamera.
Men jag rekomenderar det kompletta Kompressor lösningen för de som inte vill slänga ut +5000:- på ett kompressor system.
Det finns som sagt på http://www.chip-con.com.
1 Guest(s)