March 20, 2003
Tjenahallå
Har tidigare haft ögonen på Swiftechs vattenpaket men har efter lite hårdiskupphängningar i dator förbrukat alla 5.25" platser så jag kan inte längre använda den pumpen på ett bra sätt och lutar nu mer åt att plocka ihop själv.
Så nu undrar jag vilken pump som är tystat... Och med tyst menar jag ljudlös från 1-2m.
Planen är att ha cpu,vga,chipsblock och två radiatorer så pumpen behöver fixa pumpa runt detta.
Endast egna erfarenheter eller länkar till rec. tack!!
Inga "Jag känner en kille vars mamma hörde på jobbet att en såg på internet att xxx e jättetyst"
February 9, 2003
Det beror väl lite på vad det är för radiator.
Tycker hursomhelst att det verkar vara en bra och stabil pump, som skall vara bättre än eheim 1048. Huruvida den är tyst vet jag inte...
Är själv lite sugen på samma paket, men tycker framförallt att radiatorn är lite liten och vekar begränsa flödet lite mycket.
Helst skulle jag plocka ihop delar själv och köpa pumpen löst, tyvärr så finns den ju bara i paket i Sverige 🙁
March 20, 2003
jo har hört att e1250 ska vara ganska tyst om man isolerar från vibrationer kruxet med den är att den är ruskigt dyr om man jämför med andra pumpar och undrade om ingen vet ngn annan??
Men det kanske är som du säger att många inte låter om man fäster dem på ett bra sätt???
1 Guest(s)