September 5, 2001
Ska vara till en Phenom 9950.
Ska vara TYST, gärna tystare än ZalmanCNPS9700NT som jag kör med nu på min X25000+ . Ska kyla något bra. Har en 120mm bak som inte låter något, visst ska den räcka med en ThermalrightU120? Ska klocka i framtiden och det sitter en 80mm i fronten på burken som kan trycka in friskluft om det skulle vara så.
ELLER
så tar man en Schyte Orochi, med en fläkt, den ska ju vara tystare än Zalmanen och den lär definitivt räcka längre?
Vad tror ni? Priset ska vara under tusenlappen, men inte ska man slänga ut onödiga pengar endå 😉
May 9, 2003
Orochi är gjord för att kyla bra med mycket lågt luftflöde och kan inte tävla med TRUE med högre luftflöde. Ska man ha användning för passiv kylning på CPU så bör man ha mycket bra och fri luftcirkulation i lådan och max en chassifläkt.
Ninja 2 är tyst och mer prisvärd än bägge om du inte ska kyla allt passivt.
September 5, 2001
Tack för tippsen.
csm101 wrote: Vet inte hur TRUE presterar på phenom, men på en q66 körde jag den passiv och för att nå upp till samma temp som intels stockkylare var jag tvungen att klocka cpun till ~3GHz.
Några chassifläktar?
Lutar åt en true som ni så fyndigt kallar den, då jag har en 120mm bak och två 80mm om det skulle krisa. Skulle det verkligen skita sig är det bara inhandla en 120 till. Fenomen har tdp på 145W, är väl betydligt mer än Q6600 oavsett stepping?
August 11, 2005
hawkie wrote: Tack för tippsen.
Några chassifläktar?
Lutar åt en true som ni så fyndigt kallar den, då jag har en 120mm bak och två 80mm om det skulle krisa. Skulle det verkligen skita sig är det bara inhandla en 120 till. Fenomen har tdp på 145W, är väl betydligt mer än Q6600 oavsett stepping?
En 120 i fronten, en 120 där bak samt en 80mm som blåste in vinkelrätt mot dessa på hddna.
1 Guest(s)