August 11, 2004
Håller på och tystar ner datorn lite. Jag har vattenkylning och på radiatorn en Everflow 18db, en 120mm fläkt som blåser ut varmluft (Papst 26db) och 2 st 80mm (Budget ledfans@7v) som blåser in luft i fronten på hårddiskarna, nätagget är som i sign. Jag har även satt in ljuddämpande matta på båda sidoplåterna.
Tempraturerna just nu är 40 grader idle på cpu och 36 grader i chassit. Full load ligger dom på 50/38. Hårddiskarna ligger på 27-32 grader när dom inte arbetar och ca 30-38 grader när dom gör det.
Det som låter mest nu tror jag är pumpen och nätagget. Så jag hade tänkt papst-modda nätagget men hur ska jag göra med pumpen? Har den fastskruvad i botten så det borde ge en hel del vibrationer men jag har lagt lite dämpande material under, ca 3mm. Låter och vibrerar eheims pumpar mindre än hydor l20?
Edit: Jag styr alla fläktarna med speedfan.
August 14, 2001
Du kan även hänga upp pumpen typ i gummiband, eller vad man ska säga.. spänna upp den så den ej har kontakt med några chassidelar.. skruvar du fast den måste du ha något dämpande även mellan skruv och plåt.. tror ändå det blir en del vibrationer... dränkt pump e nog bäst, om du har plats och så..
April 22, 2003
det bästa är att ha pumpen upphängd och dränkt då låter den inte alls. Men jag kan förstå att du inte vill bygga ny tank. Jag tycker att du ska försöka hänga upp den i något desto längre material desto bättre du kan kolla min tråd under projektloggar för att se hur jag gjort den hänger dränkt i silikonslang.
April 22, 2003
det bästa är att ha pumpen upphängd och dränkt då låter den inte alls. Men jag kan förstå att du inte vill bygga ny tank. Jag tycker att du ska försöka hänga upp den i något desto längre material desto bättre du kan kolla min tråd under projektloggar för att se hur jag gjort den hänger dränkt i silikonslang.
1 Guest(s)