August 28, 2002
Vilken socket A fläkt är tystast på komplett? Enda kravet jag har är att den skall palla min xp 2200+ samt hålla runt 50 grader i temp.
Jag hade denna fläkt förut, men jag tyckte den lät ALLDELES för mycket..
GlacialTech CPU-Fläkt Socket A/370/FCPGA
RetaiI Igloo2320PRO till 1,4GHz/ XP2600+ (3)
Här är listan på komplett's fläktar:
September 2, 2001
🙁 vad kass kylning dom hade på komplett.
varför skriver dom inte ut decibel heller?
antagligen låter dom flesta som rea plan.
så dom vill inte skriva ut decibel.
försök se vilka av dom som har en 80cm fläkt på och kanske köra den i mindre volt?
mest skit hade dom tyckte jag.. 🙁
August 28, 2002
Ljudnivå 35 dBA var det på förra fläkten. Den lät som ett smärre reaplan.. 🙁
July 18, 2001
Varför inte ta en coolermaster heatpipe dom har kampanjpris på den på den just nu på http://www.jmedata.se den ska vara tyst men ända kyla ganska bra
January 19, 2003
Kolla på http://www.gtek.net i stället. Där står även hur mycket de låter.
August 28, 2002
Bean: En kamrat till mig har en sådan fläkt på sin xp2100+ och ligger runt 50 grader. Du kanske har monterat den fel eller glömt kylpasta?
Antar att det kan vara ganska stor skillnad på olika moderkort också. Jag återkommer när jag vet min temp..har ju beställt den idag så 🙂
September 11, 2002
jag har en igloo 2320 25dba och den är som sagt tyst o fin men kunde gärna kyla bättre.. dock sitter skit pasta på just nu.. ska byta.. med en chassifläkt ligger tempen på 50grader men utan chassifläkten ligger den på 55grader oklockad..
men jag är nöjd med ljudnivån och skyller tempen på bristande pasta.. helnöjd med igloo2320 faktiskt.. 😀 med tanke på priset alltså.. fick den för 79kr 😀
October 7, 2002
Jag har en Arctic Cooling Super Silent Pro TC. Finns även i en "Copper"-variant (det är den här du vill ha, den vanliga har bara Al-botten). Kyler allt upp till 2900+. Dessutom tempstyrd, så ju mindre värme din burk tillverkar desto tystare är den. Som max låter de 32 dB, men de går inte på max! När jag bytte till den kylaren började jag plötsligt höra hur allt annat i burken skapade oväsen. Då har jag ändå usel chassikylning (nästan 40°C i chassit!)... Som om det inte vore nog så bör den vanliga vara billigare än 150:- (om du kan hitta den fortfarande...) och Copper-varianten hittar du för 230:-. Fast webbshoppen att rekommendera i sammanhanget är GTEK, Komplett vet jag inte om de har den...
August 28, 2002
TERdON, går det att konfigurera fläkten så den går på samma rpm hela tiden? Jag blir lite småirriterad när min nuvarande fläkt går upp o ner som en jojje, och man störs av ljudskillnaderna som skapas. Hellre att den går 500 rpm högre än att den varvar hela tiden, om du förstår vad jag menar..
October 7, 2002
-roo- wrote: TERdON, går det att konfigurera fläkten så den går på samma rpm hela tiden? Jag blir lite småirriterad när min nuvarande fläkt går upp o ner som en jojje, och man störs av ljudskillnaderna som skapas. Hellre att den går 500 rpm högre än att den varvar hela tiden, om du förstår vad jag menar..
Nej, det går inte. Däremot finns det en likadan, fast som inte är temperaturstyrd. (inget "TC" i namnet"). Ännu billigare, ännu tystare, men kyler lite sämre. 20 dB, upp till 2800+, pris har jag inte koll på.
Jag ska tillägga att den temperaturstyrda går väldigt tyst oavsett vilken fart det är på den - det är det inte alla temperaturstyrda som gör!
2 Guest(s)