November 5, 2001
Undrar vilken som är den tyste CPU fläkten som passar en P3:a på 1Ghz. Jag har den inte klockad och tänkte inte klocka den heller. Silverado från Noice Control är så vitt jag vet den tystaste men den får inte plats i min låda.
Någon som vet om någon annan tyst CPU fläkt? Tacksam för svar
/Premiere
October 17, 2001
Zalman CNPS5001-AL
den kostar 295:-, håller 20db och kan utan problem kyla din p3:a.
Annars kan du köpa en Taisol CGK760, en 80mm fläktconverter (från 80mm till 60mm), samt en Papst 19.4CFM på 12db.
Detta kostar lite mer, men då har du en kylare som bara låter 12db.
February 7, 2001
En liten varning för papsten.. Den låter definitivt mer än 12 db. Mina låter snarare kanske runt 30 eller så. Jag hör dom mycket tydligt. Fast det är inte fläktljudet som låter utan ett knarrande ljud som uppstår när den snurrar. Har två stycken, båda låter likadant. Var tvungen att koppla ur den ena, stod inte ut annars.
Dessutom... Hur är det med P3:or passar Socket A kylflänsar på dom?? Borde dom i och för sig göra, men jag ville bara väcka uppmärksamhet så inga misstag sker.
August 17, 2001
tja annars kan du juh använda vattenkylining...effektivt och med dränkbar pump och dra ner fläktarna på radiatorn till 6-8volt....så låter d inte mykke...
och om du gör ett eget vatten block, tank kan du använda typ en hink lr nått liknande...och en pump från Clas olssons för typ 250Kr....på så sätt blir d inte så dyrt...och tyst...och som radiator kan du ta en gammal cross radiator lr liknande..
November 8, 2001
Jag håller helt och hållet med Interfact. En Zalman CNPS5001-AL låter nästan inget alls. Det som hörs i min dator nu är DVD och HDD. På ovanstående grunka kan du dessutom välja om du vill köra i "normal" läge eller i "silent" -mode. Jag kör i Silent och man bör kunna köra på det med en XP1800+ om vill! Titta på http://www.styggapojken.com där har dom den. Bra priser och snabba leveranser!
1 Guest(s)