October 5, 2001
Jag har suttit och kollat på nya prylar till min dator...och det som bekymrat mig mest är:
Hur ska jag kunna få bra kylning med fläkt utan att jag behöver vistas i ett utrymme som påminner om en fabrik?
Vattenkylning har jag varken råd med eller tid med så föreslå inte det!
August 22, 2005
Det finns billiga Zalman 80mm chassifläktar med motstånd till salu hos Gtek. Ljudnivån är ungefär densamma som med de betydligt dyrara Papst, dvs. ca. 20db. Vad beträffar processorfläkten, har samma tillverkare ett par stycken mycket tysta. Dock kommer du inte kunna överklocka så mycket, men tyst blir det.
[ Detta Inlägg ändrades av: Limpan den 2001-10-16 19:25 ]
October 5, 2001
Just nu har man en gammal skrutt från stenåldern:
PII 350 Mhz
192 Mb RAM
QDI Brillianx 1s
6.4 Gigs Quantum disk
Matrox Millennium G400 Dualhead 32 Mb
Men jag pratar om typ kylning till en tyngre maskin i stuket 1.4 Ghz maskin...de kräver ju som sagt både ordentlig kylning och kraft...men kraftig kylning med fläkt = Massa oväsen...
Vilket är det smartaste valet av fläkt för en tyngre maskin utan att det blir så j-a högljutt?
July 6, 2001
August 20, 2001
varför inte en Titan D5T från gtek.net?
iofs har jag inte sett några tester, men den är väldigt billig(170 spänn) + att det är 80mm fläkt, vilket gör att om du inte orkar stå ut med <29 dBa ( vilket inte är så speciellt mycket) så kan du ju alltid köpa t.ex. en pabst eller bara köra orginal fläkten på 7volt..
1 Guest(s)