December 17, 2002
Sitter och funderar lite över varför folk köper en via c3 processor när dom vill ha en pasivtkyld och strömsnål processor. Kör nämligen min xp1700 i 500mhz@1,1v för tillfället (går inte att sänka volten mer) och den verkar presterar fan så mycket bättre än en C3:a. Den drar runt 6W för tillfället.
December 17, 2002
Mind wrote: verkar lite dumt att köra den i så låg mhz,
hur högt kan du köra den med 1,1 volt ?
nja dumt och dumt. Den blir trots allt varmare om jag kör den i högre mhz och jag vill inte sätta igång fläkten igen, då kan jag lika gärna köra överklockat. Men jag får väll testa det någon gång.
March 17, 2003
Uberola wrote: Sitter och funderar lite över varför folk köper en via c3 processor när dom vill ha en pasivtkyld och strömsnål processor. Kör nämligen min xp1700 i 500mhz@1,1v för tillfället (går inte att sänka volten mer) och den verkar presterar fan så mycket bättre än en C3:a. Den drar runt 6W för tillfället.
hehe ja det är det minsta som jag kan köra på min prolle 5*100 hehe
December 17, 2002
îo$tr34m wrote: [quote=Uberola]Sitter och funderar lite över varför folk köper en via c3 processor när dom vill ha en pasivtkyld och strömsnål processor. Kör nämligen min xp1700 i 500mhz@1,1v för tillfället (går inte att sänka volten mer) och den verkar presterar fan så mycket bättre än en C3:a. Den drar runt 6W för tillfället.
hehe ja det är det minsta som jag kan köra på min prolle 5*100 hehe
500 upp till min 3dmark i 1024x768 än så länge ;). Men för tillfället får jag inte så mycket :D. Kan ge via lite skit för minnes effektivitet är bara 68% i när jag kör fsb´n och minnena i 100mhz cas 1,5
December 17, 2002
FarsanEdde wrote: Måste säga att jag är väldigt imponerad av din dator, Uberola! Funderar på ett sånt projekt själv. Vad har du för fläns på den och hur varm blir den?
Låna en digitalkamera och fota skönheten vettja.
😛
Alpha 8045 utan fläkten inkopplad, tempen går inte över 40C vad jag vet. Men diskarna blir fan så varma utan nått som kyler dom, luktade bränt fläsk när jag la handen på dom :-?, alternativ köra med någon 5400rpm disk.
May 31, 2002
Uberola wrote: [quote=FarsanEdde]Måste säga att jag är väldigt imponerad av din dator, Uberola! Funderar på ett sånt projekt själv. Vad har du för fläns på den och hur varm blir den?
Låna en digitalkamera och fota skönheten vettja.
😛
Alpha 8045 utan fläkten inkopplad, tempen går inte över 40C vad jag vet. Men diskarna blir fan så varma utan nått som kyler dom, luktade bränt fläsk när jag la handen på dom :-?, alternativ köra med någon 5400rpm disk.
Hehe 40 grader. Då kan du ju tyna upp den rejält mycket till. Jag skulle nog kört den så fort det går så länge den ligger under 70 grader. Fast iofs blir det ju då ännu mer värme runt de stackars hårddiskarna.
1 Guest(s)