March 20, 2001
pcw wrote: Och övertryck skapas genom att den främre fläkten pushar mer luft än den bakre va?
nej, övertryck skapas genom att du har mer luft som strömmar in i chassit än vad som strömmar ut.
Och sen för att slippa dam så spelar det ingen roll om du har övertryck eller undertryck. Du måste ha dammfilter för att det ska spela någon roll.
April 11, 2003
Pim_ wrote: [quote=Rune]Går det att göra ett "buget" damfilter utav en strumpbyxa?
Vad hindrar dig? Är det det faktum att du är portad på Linex efter att ha fluktat på tanttrosor så kan du vända dig till andra affärer för inköp.
Hur visste du det? :bgrin:
Marre wrote: Jajjamensan! Funkar fint. Sen får man överlag med filter kolla att de inte satt igen.
Jag undrar också om dom inte är för täta? Alltså att luften har svårt att ta sej igenom. Förutsatt att dom inte är igentäppta med damm.
October 31, 2003
Darko wrote: eller damsuga runt datorn oftare 😀
Jag har aldrig haft damproblem, inga filter och in fram, ut bak. Men då damsuger ju jag varje vecka också 😉
För h-vete gör inte det. En dammsugare alstrar ju statisk el som en bengalisk tvåtaktsmotor.
Funkar att säga när folk undrar varför det är så dammigt 😀
February 3, 2003
Jag var inne med nästan hela dammsugaren i datorn idag och den klarade sig...Funkar mega nice...Har aldrig haft problem med statisk elektrisitet och jag har inte jordad dator heller :cy: haha iaf... lite offtopic men bengaliska tvåtaktsmotor MoparPower...Låter intressant 😀
February 23, 2004
Waco wrote: [quote=pcw]Och övertryck skapas genom att den främre fläkten pushar mer luft än den bakre va?
nej, övertryck skapas genom att du har mer luft som strömmar in i chassit än vad som strömmar ut.
Och sen för att slippa dam så spelar det ingen roll om du har övertryck eller undertryck. Du måste ha dammfilter för att det ska spela någon roll.
precis det jag skrev ju =P om den främre fläkten pushar (spinner snabbare) mer luft så kommer det ju in mer luft om samtidigt den bakre fläkten snurrar samtidigt långsammare än den främre =P
2 Guest(s)