Nja, lillgrabben har min gamla CPU, en duron 700 som är uppklockad till 1000MHz. Den är förvisso bara klockad med multipliern 10x100 p.g.a lite knepigt moderkort. Ska jag rekommendera MB så blir det väl Abits KT7A, lika som det jag själv har, lättmanövrerat så det räcker tycker jag iaf..Det borde f.ö vara ganska billigt nu..
Vad det gäller minnen så bör du nog ha ganska hög kvalitet ifall du ska försöka klocka så mycket, iaf om du ger dej på FSBn..Köpte hem ett 256MB TwinMos PC166 häromveckan som jag kan rekommendera..Billigt och klockvänligt..
Lycka till..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 4, 2001
Tackar . Men abit, alltså, jag är inte så förtjust i dem;). Jag funderar på ett MSI KT7T-Turbo. Tror att de ska fungera bra. Jag har 512 Mosel pc133 minne. Tycker att det ska räcka. Kosta vad det kosta vill, men jag ska ha upp en 1ghz till 1,4 - 1,5 . Jag har glömt att säga det men självklart så kommer jag att köra en vattenkylning som är relativt ok
November 4, 2001
Låter ju som fin OC ... om du lyckas
Jag har då aldrig nästan märkt ngn skillnad på abit's å msi's MB... för mig funkar msi stabilare, enda skillnaden enligt mig. En del klagar på OC möjligheterna på msi...Bullshit, funkar fin fint... kör 1200@1500 på msi
July 14, 2001
On 2001-11-27 10:54, Bleedin Radar wrote:
Låter ju som fin OC ... om du lyckas
Jag har då aldrig nästan märkt ngn skillnad på abit's å msi's MB... för mig funkar msi stabilare, enda skillnaden enligt mig. En del klagar på OC möjligheterna på msi...Bullshit, funkar fin fint... kör 1200@1500 på msi
skulle det va nåt? hahahahhahahaa
😛
själv tycker jag msi suger apa,, har haft ett sånt
1 Guest(s)