September 19, 2002
mel0dy wrote: Vad ska jag använda till att låsa upp min 2500+ barton?
Har kollat runt lite, men hittar inget som är lämpligt.
Det de övriga här försöker säga är att din 2500+ kan vara omöjlig att låsa upp. Om du kollar upp steppingen på den och skriver in här så kan vi bekräfta om den går att ändra multipel på eller inte. Har du ett nforce2-moderkort och du inte kan ändra multipeln redan nu så är det nog kört är jag rädd. De nyare bartonprocessorerna är nämligen gjorda så att det inte går att låsa upp multipeln längre, inte på nåt fungerande sätt än så länge iaf.
March 14, 2004
[ToMaHaWk wrote: ][quote=mel0dy]Vad ska jag använda till att låsa upp min 2500+ barton?
Har kollat runt lite, men hittar inget som är lämpligt.
Det de övriga här försöker säga är att din 2500+ kan vara omöjlig att låsa upp. Om du kollar upp steppingen på den och skriver in här så kan vi bekräfta om den går att ändra multipel på eller inte. Har du ett nforce2-moderkort och du inte kan ändra multipeln redan nu så är det nog kört är jag rädd. De nyare bartonprocessorerna är nämligen gjorda så att det inte går att låsa upp multipeln längre, inte på nåt fungerande sätt än så länge iaf.
Där har du fel... Det går visst att låsa upp dom nyare Barton-processorerna. Finns säkert någon som har länken sparad, jag har den iaf inte...
September 19, 2002
The PowerNow! Support will depend if your board supports or not FID_Command changing, if it doesn't, most nForce 2 don't seem to work, you shall need to edit registers with WPCREDIT.
If your mod with nForce2 is successful please post it in the forum a picture of your nForce2 PCR configuration, so a solution can be found for all nForce2.
Det var det som var haken ja, att det är bökigt som fan på nforce2-brädor vilket ju är det man vill köra dem på. Fattar inte att man inte bara helt enkelt köper en mobile så slipper man ju problemet, så dyra är de inte direkt...
2 Guest(s)