November 30, 2002
Hejsan!
Får 1986 poäng i 3dMark06 med default inställningar (1280x1024), har fått för mig att resultatet inte är normalt och mistänker därmed att något inte står rätt till? Har precis satt ihop en dator med följande komponenter:
*Gigabyte GA-P35-DS3 Moderkort
*Intel Core 2 Duo E6600
*2x1GB Corsair DDR2 XMS2 PC6400
*Samsung spinpoint 200GB
*Radeon X800XL 256MB
*Hiper Type R 580
Var väl de viktigaste komponenterna att nämna. Visst, grafikkortet kanske inte är det bästa men jag misstänker fortfarande att jag borde få mer poäng. Om så är fallet, hur kan man ta reda på vad som är knas?
Tacksam för hjälp!
September 27, 2005
Hmm tror faktiskt inte det är speciellt lågt. Jaf har för mig jag får kring 3000p eller nåt (inte säker, det var ett tag sen jag körde 06) Tror ett x800 får ganska lågt iom att det väll inte stödjer SM 3.0 eller vad det är... Pröva kör tex 05 eller 03 så du har lite mer att jämföra med.
November 30, 2002
Hehe Ok!
Det var väldigt skönt att höra! Kan vara jag som missuppfattat mätresultaten då jag läst att folk fick närmare 8000 poäng i 3DMark06 . Det kanske var något speciellt dom testade då?
Tyckte väl att det flöt på ganska bra i Vista och blev så förvånad att andra hade 4ggr så höga poäng. Så är det när man inte sysslat med datorer på ett bra tag :).
Tack så mycket för hjälpen!
March 21, 2005
sarek wrote: Hehe Ok!
Det var väldigt skönt att höra! Kan vara jag som missuppfattat mätresultaten då jag läst att folk fick närmare 8000 poäng i 3DMark06 . Det kanske var något speciellt dom testade då?
Tyckte väl att det flöt på ganska bra i Vista och blev så förvånad att andra hade 4ggr så höga poäng. Så är det när man inte sysslat med datorer på ett bra tag :).
Tack så mycket för hjälpen!
Dom får absolut inte 8000 poäng i 3dmark06 med ett X800XL. Det är idag ett riktigt gammalt kort, har ju kommit två generationer ATI-kort sen dess. Kollar man ORBen så hittar man flera resultat runt 2100-2200 med rätt rejält överklockade C2D-processorer och X800XL-grafikkort. Tänk på att 3DMark (förrutom 01 då kanske) allra mest belastar graifkkortet. I ditt sytem blir grafikkortet en extrem flaskhals när det gäller 3D-prestanda.
October 29, 2007
1 Guest(s)