August 19, 2001
Men kära nån självklart ska du ha utsug i bak..
Värme stiger du vet..
Seagate Barracuda 40gb
Sound Blaster live 1024
Geforce 3 23.11,Crystal Orb
24x10x40x Samsung
Chieftec 340W,Plexi,Spräjat,Neon
[ Detta Inlägg ändrades av: JuLmUnD den 2002-02-08 20:11 ]
May 23, 2001
Värme stiger! Vilket ger insug fram/nere och utsug bak/upptill. Blir nog effektivast så, sätt inte insug/utblås för nära varandra. Meningen är ju att du ska få en luftström i datorn som för kall luft genom datorn över de varmare delarna och sen blåser ut den uppvärmda luften.
April 1, 2001
Det säger ju sig självt att man ska ha insug nere och utblås uppe. Att varm luft stiger vet alla om..
Jag själv har 2 st 80mm uppe bakom processorn som suger ut den varma luften som finns kring processorn. I fronten har jag insug, samt insug på sidan, över hela moderkortet typ. Det är ganska effektivt.
May 8, 2001
Vilka diskussioner ! Har man bara tillräcklig fläktkapacitet så spelar det ingen som helst roll åt vilket håll luften far igenom lådan !(jag har provat) Om man har insug upptill och utblås nertill så slipper man en massa damm iaf..
Har man däremot en enstaka svag fläkt så är det kanske bäst att sätta den som insug nertill...(el utsug upptill)
Mvh..
June 4, 2001
det var ett jäkla tjat om damm. skaffa filter. och feta fläktar så kan ni bara suga ut eller blåsa in!!!
Det gör nog högst på en halv till en grad och det spelar inte så stor roll... huvud saken är att fläktarna finns
Cd:Atapti 50X
Windows XP
[ Detta Inlägg ändrades av: nILGot den 2002-02-09 22:56 ]
August 22, 2005
On 2002-02-09 23:04, Starscream wrote:
Det ska väl egentligen skickas in lika mycket luft som det sugs ut för att det ska bli en bra luftström, för om det skickas in mer luft än det kan sugas ut så hinner den luften ju bli varm.. eller ja vet inte, bara en teori egentligen
men det är inte det som är problemet, men vill ah högt tryck i lådan. för då dugs inte det in damm genom varenda litet hål eller springa i lådan. alltså vill man ha mera IN än UT och om man har filter vill man ha ÄNNU MERA in än ut, eftersom filter bromsar luftflödet.
1 Guest(s)