February 15, 2005
Snorch wrote: [quote=The bunny]Du kommer inte behöva kyla dina Twinmos, nej. För dom kommer ändå inte klara 3.3v 24/7 😉
Skämtar du?
Iom. att BH-5 är speccade för 3.5v max 24/7 av Winbond, nej. Dom minnena tillhör ju den extremare sorten.
Har inga erfarenheter om just Twinmos-minnen med m-tec chip i hög volt, skulle inte köra mina i 3.3v 24/7 själv iaf. Om dina är ett levande bevis så visst...
Edit: Menar inte att det inte går, men till slut kommer de ge upp.
March 14, 2001
The bunny wrote: [quote=Snorch][quote=The bunny]Du kommer inte behöva kyla dina Twinmos, nej. För dom kommer ändå inte klara 3.3v 24/7 😉
Skämtar du?
Iom. att BH-5 är speccade för 3.5v max 24/7 av Winbond, nej. Dom minnena tillhör ju den extremare sorten.
Har inga erfarenheter om just Twinmos-minnen med m-tec chip i hög volt, skulle inte köra mina i 3.3v 24/7 själv iaf. Om dina är ett levande bevis så visst...
Edit: Menar inte att det inte går, men till slut kommer de ge upp.
Ähh minnen brukar gå att köra bra mycket hägre än vad tillverkarna skriver.. och ja bh-5 trivs ju inte förän de kommer närmare, om inte över 3.5V..
February 15, 2005
Ett tips är ju att fråga på http://www.xtremesystems.org . Lägg ut en högupplöst bild på moderkortet så nappar alltid någon. Lovar dig att du får hjälp. 🙂
February 15, 2005
Casy wrote: Ska ta och göra det.
Men kan man inte ta en annans tillverkares kort med ett KT600-chip???
Jag menar, Abit, kallar ju sitt KT600 för "kv7", andra tillverkar måste väl också ha samma kort, fast med annorlunda namn. man kanske kan ta en v-mod-guide på ett sånt!??
MVH
Om du hittar någon kan du kolla. Har kortet i guiden samma kontrollchips som ditt kort kan du säkert utföra guiden. 🙂
November 18, 2003
GroundX wrote: [quote=The bunny]Du kommer inte behöva kyla dina Twinmos, nej. För dom kommer ändå inte klara 3.3v 24/7 😉
Okej? Mina klarade 3.5 hur LÄTT som hellst.. i drigt 480MHz
bh-5?
normala minnen klarar inte hög volt längre tid
då räknar jag inte in bh-5 el bh-6 eftersom dom inte är normala...
December 9, 2003
Snowman89 wrote: [quote=GroundX][quote=The bunny]Du kommer inte behöva kyla dina Twinmos, nej. För dom kommer ändå inte klara 3.3v 24/7 😉
normala minnen klarar inte hög volt längre tid
Hur högt menar du med "hög volt"? 3V och över?
Antec P180 | Corsair 620HX | Gigabyte P35-DS4 (rev. 1.1) | Q6600 (G0 L726A951) @3,2GHz (400x8) 1,31V | Corsair TwinX XMS2 CL5 2x1GB + OCZ 2x2GB 800MHz | Gigabyte GTX 460
1 Guest(s)