December 23, 2002
Hej, Jag kan inte klocka FSBn på moderkortet så högt 🙁 det slutar ofta med att jag inte får någon bild alls... har testat en massa olika inställningar men får inte upp den särskilt högt alls. Jag kan inte få den till mer än 15x145 kanske 15x150... tycker den borde klara mer (vill ha ut så mycket av mitt system som möjligt därför håller jag mig till FSB-klockning). Jag vet att överklockning av FSBn ställer höga krav på resten av systemet. Men hur gör ni som lyckas så bra då? För det verkar meningslöst att köra annat än oklockat. Några förslag på vad jag kan göra?
December 23, 2002
Arne Anka wrote: Jag hade samma problem igår och det va minnesinställningarna det handlade om Nu kör jag så minnet synkar med fsbn och nu funkar det klockrent se signatur
Jo ditt system klockar ju fint... mitt däremot fungerar inte alls typ. Känns inte direkt roligt när man måste reseta bioset 9/10 ggr jag ställer om något. Några förslag på inställningar mitt system borde klara?
February 4, 2002
hej123 wrote: [quote=Arne Anka]Jag hade samma problem igår och det va minnesinställningarna det handlade om Nu kör jag så minnet synkar med fsbn och nu funkar det klockrent se signatur
Jo ditt system klockar ju fint... mitt däremot fungerar inte alls typ. Känns inte direkt roligt när man måste reseta bioset 9/10 ggr jag ställer om något. Några förslag på inställningar mitt system borde klara?
Joo kolla över dina minnesinställningar När jag klockade igår fixade jag knappt 2200mhz fick också göra reset av bios ett antal gånger Höll på att bli tokig :cy: :cy: :cy:
September 15, 2002
Jag hade samma problem igår och det va minnesinställningarna det handlade om Nu kör jag så minnet synkar med fsbn och nu funkar det klockrent se signatur
Vad menar du med att synka minnet med fsbn......fick min xp 2400+ idag och såg att jag hade stepping AIUCB läste även din tråd om ditt nya moderkort Arne Anka.....skall ringa till ovecklockers och kolla om jag kan få byta min till en AIUGB ....jag har inte brutit förpackningen.
April 16, 2002
Jag satt och gjorde nya försök på mitt Abit KG7 med en Athlon T-Bird i eftermiddags.....
jag fick igång min i 165Mhz FSB en gång.... sen var jag så klart på den igen och försökte med 166Mhz, då blev jag tvungen att reseta BIOS.
Efter det kan jag inte få den att gå högre än 157.
One lucky shot...... Detta e fan ett heltidsjobb att clocka FSB. 🙂
September 15, 2002
Jag tycker det låter som att ditt grafikkort inte vill mer, så var det får mig. Jag kommer inte över 137 FSB för då ökas pci bussen till 35. Det blev för mycket för mitt grafikkort. Då fick inte jag någon bild.
Du har väl inget pci grafikkort...hoppas väl att du har ett agp och det går i 66 mhz och skall klara lite högre men pci går i 33mhz
December 23, 2002
ritznet wrote:
Jag tycker det låter som att ditt grafikkort inte vill mer, så var det får mig. Jag kommer inte över 137 FSB för då ökas pci bussen till 35. Det blev för mycket för mitt grafikkort. Då fick inte jag någon bild.
Du har väl inget pci grafikkort...hoppas väl att du har ett agp och det går i 66 mhz och skall klara lite högre men pci går i 33mhz
Jag har ett: Gainward GF4 Ti 4200 64MB AGP 4x
December 11, 2002
ritznet wrote:
Nej jag har inget PCI grafikkort. Men AGP bussen körs ju på den dubbla pci frekvensen!! 33*2=66!! Så mitt grafikkort klarade alltså inte 35*2=70.
1 Guest(s)