September 24, 2004
JAg fick fel i Prime95 efter 1tim & 15min. 🙁
Då ökade jag volten till minnena till 1.60v.
Körde Prime95 igen och fick Error efter 47 Minuter.
Hur skall jag ställa mig till detta? 😕
Såhär ser det ut just nu:
DDR - 2,2,2,5 166mhz Volt 2.70 (enligt Corecenter)
FSB - 240 (2160MHz)
V-core - 1.50 (Enligt Corecenter)
HTT - x4 (x5 default)
Tips!
Problemet skulle inte göra mig så mycket om det inte var för att ett av mina favoritspel ballar ur plötsligt (C&C Generals). Call of Duty ser ut att funka.
February 3, 2003
Testa att släppa lite på timings.
Men som prime blir el fucko del fel innan så snabbt så kan det vara temps med.
Sedan gillar inte prime winchester cpu'er heller och det är allmänt känt att prime kan fela när som under ett sådant test. Fast eftersom CnC Gen. dör så lär det inte vara så här.
September 24, 2004
Jo, jag har de minnena som står i signaturen.
Tack för all hjälp, men jag hajar inte klyket...
Ny som man e. Skriv gärna tydligt så man kan hänga med. Annars skall jag börja att skriva värmländska, å då tar de nog ner sidan. 😀
Nä men allvarligt, skriv tydligare är ni snälla..... 8)
December 31, 2001
Beror ju på vad du ska höjja, börja först med så låg multiplier som mjligt för att få ut max hastighet på dina minnen sen höjjer du den frö att få reda på max hastighet på din cpu.
alltså du ska höjja fsb när din multiplier är så låg som möjigt, då vet du exakt vad som tar stopp och jöjjer då spänningen till den del som stannar.
February 3, 2003
Du skulle inte kunna ta ut dina minnen och kolla vad det är för chip på dom?
Det står lite saker på minneschippen och bara skriv in det här 🙂
Det brukar ge en bra uppfattning om hur långt dom pallar.
Håll koll på temperaturerna med.
Kolla så du låst AGP/PCI.
Testa att öka chipset spänning.
För att se om det är dina minnen som stoppar dig kan du ju sänka multipliern på cpu'n och köra en högre fsb. Blir den mer instabil där så är det troligen chipset eller minnen som inte tycker om det. Förstår du?
September 24, 2004
Mankan väl säga att jag behöver nya minnen helt enkelt för att fortsätta klocka?
Då undrar jag bara, vad skall jag köpa? måste vara relativt billigt tyvärr. 😕
Sedan undrar jag om jag kan fortsätta köra dem som jag gör just nu ? dvs. 2,2,2,5. Datorn är pigg, och jag har inga problem. Så de inte tar stryk.
2 Guest(s)