August 10, 2002
Jag e så trött på min gf4 fläns som låter utav bara helvete.
Så jag tog och skulle leka lite med flänsen, tänkte bygga IHOP den med en gammal cpu fläns för en eldfågel 1400. Men nu fick ytan ganska ojämn efter att ha tagit bort en massa fläns grejjer...så jag tror inte att den kommer kyla så bra, eller risken är stor att den suger men jag tänkte prova aif. Men om det nu e så att den suger jetpung och gpun blir överhettad, vad händer då? När man klockar för mycket brukar det ju bli grafikbugar, är det vad som kommer början hända lr?
Imorgon ska jag köpa en bit koppar så då ska jag modda ordentliget, skickar upp bilderna när jag e klar.
Men som sagt, jag skulle vilja prova hur det funkar nu bara för kul skull.
October 4, 2002
Beror på hur varm den blir... Såg en som skulle bygga en helt tyst pc, utan några fläktar, hans gpu låg på 70 grader konstant... Han skrev att det var på gränsen till vad Nvidia rekommenderade, men att det inte var någon fara - möjligen förkortade man livslängden på kortet en aning...
December 17, 2002
Mathias wrote: Mitt tnt2 har ingen fläkt utan bara fläns och den blir stekhet efter ett tag. Sätter jag plast emot så smälter det. Jag har haft det i två år nu och det håller fortfarande.
hehe har också ett tnt2 men mitt har en fet fläns sen en gamal cpu fläkt så de e fullt överklockat ändå e typ geforce2 bättre haha 🙂
sunkigt kort 😛 men de va billigt 😀
1 Guest(s)