March 14, 2004
AMD_RULEZ wrote: [quote=ocz][quote=.]antagligen för att du har en låst cpu de e därför de inte går
Nej... Han har en AMD Athlon Mobile 2400+, dvs. den är upplåst.
Just det, det hade jag glömt... Tack, lillen.
Bli inte förvånad om du blir hemsökt av mitt gäng inatt... :bgrin:
February 12, 2003
ocz wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=ocz][quote=.]antagligen för att du har en låst cpu de e därför de inte går
Nej... Han har en AMD Athlon Mobile 2400+, dvs. den är upplåst.
Just det, det hade jag glömt... Tack, lillen.
Bli inte förvånad om du blir hemsökt av mitt gäng inatt... :bgrin:
O nej, inte ännu en... Har redan alby efter mig...:)
However, det ska vara upplåst multi på kortet, va?
March 14, 2004
Dracman wrote: OCZ du är bara tretton o gör inte massa hot på forumet...
dissa bara tebax!!
Hahah! Ironi? #-o
Jag gav det som hämd efter att ha blivit kallad "lillen"... Suck?
Edit: Har du flashat till ett annat bios eller? Det är klart att det ska gå att ändra multipler med mobot, det gör det med mitt så.
February 12, 2003
ocz wrote: [quote=Dracman]OCZ du är bara tretton o gör inte massa hot på forumet...
dissa bara tebax!!
Hahah! Ironi? #-o
Jag gav det som hämd efter att ha blivit kallad "lillen"... Suck?
Edit: Har du flashat till ett annat bios eller? Det är klart att det ska gå att ändra multipler med mobot, det gör det med mitt så.
Har provat 3 olika bios, ika dåligt resultat med alla...
Btw, jag darrar i knävecken än...:cy::P
EDIT: Fixade stavfel och lite annat kul...
Drog hem lite olika bios, ska prova nu.
July 3, 2003
jag håller med LorD_Kvadd, att ett NF7-S v.2.0 ska vara "multilåst" ska helt enkelt vara _OmöjlIGT_ , de ska klara multi-förändring! 😕 det är ju Abits 5-bitars FID som enabla'r det.... 😕 konstigt....
hur gick det i memtest förresten??? kanske du ska prova sätta ner FSB så långt som möjligt och testa bara öka multi? då får du ju veta om de går överhuvudtaget... annars är det nåt väldigt konstigt på gång med ditt mobo.... Anti-klock-spökena har "förhäxat" ditt mobo med starka klocka-ej lås.... 😛
February 12, 2003
Enligt abit funkar multi-change bara på barton...:wide: Inte XP-M.
Så jag får inte ett nytt...;)
Memtest körde jag utan ett enda fel.
Saxat ur min mailbox, mail fr. supporten.
"Dear Sir
An Athlon XP -M(obile) is not supported on the NF7-S rev 2.0 board. Only normal Athlon XP 's are supported.
The multiplier is locked in the CPU (i know that that is no the case with an Athlon XP-M but like i allready wrote above those CPU's are not supported) So komplett does not need to change the motherboard for this.
In the Bios of an NF7-S rev 2.0 (ATTN: This is Not the NF7-S2 Board) You are able to Change the multiplier in the Bios in our SoftemnuIII Setup. (But you have to use CPU 's wich are supported by the mainboard. Note the mainboard does not unlock the multiplier factopr of a CPU so it must be unlocked on the CPU itself. )
Note : The NF7-S2 Board you cannot change multiplier at all."
So gimme a DFi...
EDIT: Ska fixa en kylare på sydbryggan iaf, så jag får det lite stabilare.
Och undrar ifall de kan fixa med XP-M support i sina bios.
EDIT2: Kvadd... Jag kan skicka ner den till dig om du skickar din vanliga barton till mig, så kan jag prova den.
February 12, 2003
Roquake wrote: Det där låter ju konstigt!
Min är inga problem med att ändra multiplier så ABIT har ju fel tycker jag!
Måste vara ngt annat som gör att du inte kan ändra.
/Roger
Tycker jag med. Ska nog satsa på att skicka ner den till min skånska vän a.k.a kvadd, så han får prova.
October 7, 2004
AMD_RULEZ wrote: [quote=.]wierd funka perfekt för mig me min 2500 mobile :/
Makes me wanna just blow it all up...:roll:
Det _måste_ vara mobot ändå. Eftersom inte min duron heller funkade att ändra på, och den var olåst.
hade du pillat me bryggorna me den?
finns de i bios o ändra?
February 12, 2003
. wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=.]wierd funka perfekt för mig me min 2500 mobile :/
Makes me wanna just blow it all up...:roll:
Det _måste_ vara mobot ändå. Eftersom inte min duron heller funkade att ändra på, och den var olåst.
hade du pillat me bryggorna me den?
finns de i bios o ändra?
Nej, jag har inte pulat med nåt. Och multin går att ändra i bios, gör man det står den på det i själva bioset, men om man kollar i post ser man 11*xxx.
2 Guest(s)