February 13, 2001
Satt å tänkte spela Max Payne jag glömde å sätta på vatten pumpen hade spelat i ca 1 tim när jag gick ut såg jag att värmen låg på 85c AMD-Duron 800@1162mhz Späning 2,55 det konstiga är att jag märkte inget fel undertiden jag spelade så jag startade Fasttracker 2 för det får datorn att ge MAX effekt Men den var stabil då med hur kan det komma sig? När pumpen är på har jag en fulload på 50c det kan inte va prollen som är den viktigaste delen å kyla det måste va nåt annat som behöver extrem kylning...
[ Detta Inlägg ändrades av: Sound-Head den 2001-09-22 04:08 ]
May 27, 2001
February 13, 2001
Nej nej det är nåt mer på moderkortet som måste kylas prosossorn är inte viktigast jag har klockat min duron 400Mhz å haft en fulload på 80-85 grader å den va 100% stabil moderkortet hade jag i kylen. Gjorde ett snabbt test..Jag menar nu inte att man ska liga på 85c! .. När man kör på kväve blir ju hela moderkortet ner kylt det går ju via kretsarna å översidan.... Jag tror då att man inte behöver så extrem kylning på prossesorn det är nog viktigast att kyla alla komonenter på moderkortet. Menar inte Pci,Agp,ica, kort nu. Det jag vill ha fram är villken del som blir instabil på moderkortet när man kör med Extrem Vcore? är det busen som blir påvärkad eller minnena eller vad det kan vara.... Nån måste ha haft nån sån teori???????
August 8, 2001
December 23, 2000
Ur överklockningssynpukt så bör man kyla allt=) Ja, ok, CD-rom, Hdd behöver ju inte kylas. Inte nätverkskort och ljudkort etc heller. Men moderkortet, processorn, grafikkortet och minnena är ju inte så dumt o kyla. kyla hela moderkortet är ju inte så lätt om man inte kör det i en kyl eller liknande dock, man får väl hålla sig till chipset då om man inte vill jobba fram någon extremlösning
February 13, 2001
Det är nånting jag vill höra men då är det samma gammla fråga hur gör man det 😀 det finns inga bra lösningar än......men vilket chip är det som produserar all värme som vi pratar om nu? Som gör allt instabillt?? Ingen som vet det?
Jag tror inte att cpu,n är viktigast jag har set en duron 600 gå i nästan 1200Mhz 75-80 c fulload.....i vinter kyla........
2 Guest(s)