February 8, 2001
har en 1400 ayhja Y athlon på ett abit kt7a.
kör med en taisol fast med en ystech fläkt.
vill komma till, eller över i600mhz men, vilket kylsystem skall jag använda i så fall. Kan man använda en ex: ALPHA PAL 8045T eller skall jag satsa på vatten. Jag e lite skeptiskt när det gäller vattenkylning. Finns det i så fall färdiga paket, eller måste man plocka ihop allt själv, rekomendera mig gärna vad för block,radiaror pump och slangar man skallanvända för säker och bra kylning.
July 21, 2001
köp vatten.. det är roligt + tyst + respekt
jag har ett rätt billigt system DD maze2, eheim 1048, Senfu superradiator... ett av mina bättre köp måste jag säga!!!
men om jag skulle köpa ett nytt system nu skulle jag köpa en stark eheim pump t.ex. 1280 eller vad den heter (för framtida utbyggnader) + DD maze2 som allltid håller och en blackICE radiator... om man har mycket pengar kan man köpa 2 sånna eller vänta till blackice2 kommer... jaja..var det allt.. joo.. du ska helst ha silicon slangar också! hoppas det hjälpte lite iaf!
September 24, 2001
Om du ska köpa vattenkylning, så måste du köpa nytt chassi, ifall du inte redan har typ ett fulltower.
För vattenkylning tar upp mycket plats i datorn (typ all plats)
Taisol CopperBase är bra, om det inte var den du redan hade, såg inte vilken modell.
Annars kan du köra med flytande kväve, då kan du nog få upp den i 1,7 eller 1,8 om du har tur
December 23, 2000
On 2001-10-06 22:57, virran wrote:
Om du ska köpa vattenkylning, så måste du köpa nytt chassi, ifall du inte redan har typ ett fulltower.För vattenkylning tar upp mycket plats i datorn (typ all plats)
Taisol CopperBase är bra, om det inte var den du redan hade, såg inte vilken modell.
Annars kan du köra med flytande kväve, då kan du nog få upp den i 1,7 eller 1,8 om du har tur
Vattenkylning behöver inte ta så mycket plats egentligen...
12x12cm i fronten (black ice radiator+120mm fläkt.
vattenblock (på cpun, tar ingen extra plats)
pumpen sätter man framför PCI/AGP/ISA platserna i sidan av chassit.....
Behöver inte ta någon extra plats alls!
men lite knepigt ibland
Jag rekommenderar:
Eheim 1048 pump
DangerDEN MAZE-2
Black ICE
finns hos GTEK.NET, KYLNING.COM och hos TJCOMPUTER.COM
December 23, 2000
On 2001-10-06 23:26, virran wrote:
Axell, okej, det var väl de gamla som tog upp mycket plats.
Jag har inte kollat vattenkylningen på länge.Men är vattenkylning dyrt? Och är den verkligen så hilma bra?
Hur kall är din CPU Axell?
Min vattenkylning har kostat:
Eheim 1250: 840kr
Leufken Giant Radiator: 400kr
DangerDEN MAZE-2 block: 600kr
Slangar: 15-20kr
har kostat mig 1800-1900kr + arbete
och är MEGA SUPER TYST!
33 grader fulload utan peltier
men så snart jag byggt mitt nätagg så hoppas jag komma ned i minusgrader...
"Går det att kyla med luft???"
July 21, 2001
On 2001-10-06 23:26, virran wrote:
Axell, okej, det var väl de gamla som tog upp mycket plats.
Jag har inte kollat vattenkylningen på länge.Men är vattenkylning dyrt? Och är den verkligen så hilma bra?
Hur kall är din CPU Axell?
hur menar du att dom gamla tog mycket plats? blocken ahr väl aldrig varit större, inte heller pumparna... skulle vara radiatorerna då men det finns ju alltid valmöjligheter... du låter som om du aldrig ens sett ett vattensystem...
July 21, 2001
On 2001-10-07 14:02, Tomas125 wrote:
varför ingen tank? det ger ju rätt mycket med tanke på vad en tank kostar!
tack är inte så nödvändigt... det kanske skiljer 2* och sen tar det en j***a massa plats om det ska vara effektivt.. den enda fördelen förutom dom 2graderna är väl att det tar längre tid för vattnet att nå sin topptem, vilket inte spelar mig någon roll då mitt system är på 24/7
1 Guest(s)