August 12, 2003
CPU ligger på 47-49C 45Csom allra minst. Burken är på 28-32C.
Har winbond minnen, pc2700 333mhz@334mhz :D/ .
Har aldrig klockat förut så jag vet knappt nåt, sen så har jag inte låst upp prollen, så jag antar att jag inte kan klocka multiplier eller vad det heter. Kan nog ändra värdet, men det händer säkert inget då, eller?
http://www.webhallen.com/prod......p?id=19356 har den där så jag kommer nog inte så långt, men nåt borde gå.
Sen så är det bättre att klocka med tex ForceWare eller ska man ta det genom BIOS?
Har Abit NF7-S.
Och hur svårt är det att låsa upp multiplier? jämfört mot tex att byta CPU fläns? 😛
Om jag nu nångång skulle lyckas att låsa upp den, och sen klockat den till 3200+, den har väl mindre multiplier men snabbare FSB va? Kommer prollen att vara lika varm då? Eller avger FSB värme? 🙂
August 16, 2002
ruski2 wrote: Men allt det här med att man ska fylla i bryggorna och skit för att låsa upp multiplier då?
nej inte på barton, nforce2 låster upp barton av sig själv... ja om den inte är frabrikslåst vilket dom är ifall man köpt dom typ efter vecka 46 eller 43 eller nåt
August 12, 2003
Hur vet man att den är låst då?
Min barton kommer från en märkesdator, medion. Men vadå, låser de sina prollar varje år efter vecka 43?
Edit: Visst gick det att ändra, men multipliern var kvar på 13 (jag flyttade ner den till 12). Kör nu på 176mhz FSB, minnet är då också clockat. Ska man köra några tester för att se om det är stabilt?
March 21, 2003
ruski2 wrote: Ska man köra några tester för att se om det är stabilt?
Nee ork jag kör tills den säger nej(väldigt ostabil och inte kan boota) sen sänker man bara lite och sen testa med vanligt användane typ film packa upp filer spela spel kanske bencha litee med...klara man det = stabil
August 12, 2003
Men minnet då? Vad tål det? Jag har 1gigg va fan, inge kul om jag pajar det.
Edit: Huh? Redan vid 180mhz startar min dator om sig nästan direkt efter att windows har startat, vad beror det på?
Edit2: Nu startade den om vid 176, wtf? Har ju funkat hur bra som helst vid en klockningen tidigare.
1 Guest(s)