October 2, 2001
men om han inte få upp någonting överhuvud taget, så spelar det ju ingen roll om han resettar bios. hade samma problem då mitt flashminne hade dött. startade datorn, fläkten startade. mmen det var allt. allt var lönlöst. skickade tillbaka chippet till MSI i nederländerna som fixade det gratis, tack MSI
September 29, 2001
Om det bara är svart e det troligtvis så att du har klockat fsb:n förmycket. Min skärm startar inte heller om jag drar upp den till 150. Det är bara att resetta biosen med clear cmos jumpern som du nog kan leta dig fram till utan handbok. Det brukar stå c_cmos eller nått liknande bredvid jumpern. Den sitter ofta nära batteriet också så du kan ju börja leta där och arbeta dig utåt
March 20, 2001
January 26, 2001
hmm har samma problem dooh!!
med min nya amd 1.4 ghz abit moderkort....
bild skärmen e hel svart... det var när jag överklockade den men jag var säker på att det skulle fungera för jag satt in rätt fsb... men vad fan ska man göra nu??
lämna in den på lagning eller?
(fick datorn igår)
September 15, 2001
Jag gjorde samma fel när jag hade köpt min nya fina duron 800
fasst en fsb på 150 från 100 kanske e lite mycket.... datorn kanske inte har klarat detta.... vad vet jag.... men i alla fall... leta upp handboken till ditt moderkort... Lite efter "Clear CMOS Jumper".. Det funkade för mig . !!!! SE TILL ATT DATORN E AVSLAGEN NÄR DU GÖR DETTA!!!!!
May 16, 2001
On 2001-10-04 08:32, Pettsson wrote:
Ändrade nåt i bios till 150 det va 100 från början kom inte ihåg va det va... nu vägrar datorn starta det blir bara svart vad göra???
desperat!!!
nollställ bara bios så lär det lösa sig... om du inte vet vart jumpern till det sitter så plocka bara ut batteriet å sätt tillbaks det sen...
1 Guest(s)