November 6, 2004
Jo...mitt Asus P4C800 funkar egentligen skitbra, men för att jag ska kunna klocka högre än jag klockat just nu måste jag höja Vcoren lite mer...det vet jag då jag testat klocka på ett annat moderkort också. Den har inga som helst problem att starta när jag sätter upp till och med 1,6V Däremot vägrar den på 1,625 och över.... Det funkade dock fint att gå över 1,6V med det andra moderkortet, så det är inte processorn eller minnen eller något som säger stopp heller.
Det trots att en Prescott ska tåla 1,65V samt att den ju är rätt missvisande...sätter jag 1,6 ger den 1,55 osv...var samma på det andra moderkortet, där gav den 1,6 först när jag hade satt 1,65V. Det är vad den sade i både BIOS och två övervakningsprogram.
Vad kan det vara som gör att mitt Asus kort vägrara starta med över 1,6V tror ni? Tempen är ju minst sagt lugn....aldrig över 40 grader full load tackvare vattenkylningen. Nätagget är ju inte heller något fel på....ett OCZ PowerStream 520.
Någon med nån idé? Vad skulle kunna vara fel? Antar att det är någon inställning i BIOS som sätter stopp för mig, men vad?
November 6, 2004
Ett bios testat....kan det vara så enkelt att det är felet?
Annars som Lorden säger så sägs ju Asus ha rätt ostabil Vcore på P4C800 korten....men jag tycker visserligen att den borde kunna starta med högre spänning ändå....även om den inte är helt stabil...den borde ju inte sjunka lägre än vad den kan göra med mitt nuvarande värde ändå tycker jag...?
March 14, 2004
Nerevarine wrote: Jag ska kolla på annat BIOS då, tackar för tipset! Tror du även att det kan vara så då att det är ett nyare bios som det är fel på, medan ett äldre kan funka bättre? För jag har det senaste....så byter jag blir det ju bakåt.
Återkommer senare med hur det gått...
Finns det inga moddade? 🙄
Att testa är värt iaf.
November 6, 2004
Moddade bios....? Berätta mera...!
Visste jag faktiskt inte ens om fanns...vart hittar jag ett sådant om det nu finns till mitt Asus P4C800 (icke deluxe)...?
Testade att byta tillbaka till ett steg äldre bioset....äldre än så kan jag inte gå, då min CPU inte stöds tidigare. Tyvärr ingen skillnad....
December 31, 2001
Här hittar jag mina moddade bios verisoner till mitt NF7-S rev 2.0
Finns säkerligen någon som har länkar eller liknande till ditt moderkort ifall det finns moddade bios versioner till det.
Han som gör biosen till mitt krot kallar sig tictac
1 Guest(s)