September 2, 2003
Halloj, jag tänkte nu i veckan gå och köpa en cpu kylare, antagligen på Webhallen.
Detta är kylarna dem säljer : http://www.webhallen.com/list......8;genre=62 .
Vilken av dessa kylare kyler bäst ? Vilken tycker ni jag skall välja ? Priset är inte intressant för mig och inte heller ljudnivån. Dem kylarna som verkar mest tilltalande just nu är ju "CoolerMaster JET 4" och Zalman ZM 7000-A CU. Någon vattenkylare är jag i dagsläget inte intresserade av att köpa. Den processorn jag skall kyla är en 2.6C å jag kanske ska börja överklocka den lite oxå... så vilken kylare ska jag välja ?
September 2, 2003
Japps nu har jag monterat på Zalman kylningen, jag kom emmellertid efter monteringen på att jag kanske inte hadde varit tillräckligt noggrann att lägga på kylpastan. Jag använde arctic 5 å smetade ut den lite ojämnt med en plastpåse.. det täckte iaf inte hela ytan. Temperaturen på processorn är ju ok nu iaf 30 - 39 ungefär. Frågan lyder nu: bör jag ta bort kylningen och sätta på lite mer kylpasta ? Kan processorn oväntat dö om jag inte gör det fasten tempen är lugnt (kanske inte verkar specielt troligt men jag frågar iaf för att vara på den säkra sidan) ?
March 10, 2003
Kylpasta skall ligga med ett papperstunt lager.. inte som smör på en macka.
För mycket pasta isolerar och kan på så vis döda din CPU.
Dessutom pressar flänsen bort lite när den skruvas ner i socketen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 30, 2003
Sleman med tanke på din överklockning (p4 2,4ghz(800fsb)@3,71ghz)måste dem ju vara grymmt bra . Får man fråga vad du har för temperatur ?
3,71 är max OC. Lite övermod att klistra det i profilen kanske. Stabil OC på orginal volt ligger på 3.4ghz Tempen ligger på typ 45 grader load. (tror ju iof att jag kan pressa upp max ocn en bit till nu när jag van lite nya minnen)
Lycka till med OCn nu!
//Sleman
1 Guest(s)