January 14, 2003
Jag tänker bygga en ny pc och har bestämt mig för AMD XP 2400+ processorn men jag vet inte vad jag ska välja för kylfläkt till den.
Jag funderar på ett Epox 8-RDA moderkort och 2 x 256 Corsair PC3200 minnen, samt sätta det i en Chieftec Dragon låda isolerad med micro fleece då jag vill ha ett tyst system. Grafikkort blir kanske ett GeForce FX annars ett Radeon 9700 PRO.
Vilken kylfläkt till processorn rekommenderar ni, den ska vara tyst och får kosta max runt en femhundring.
Behöver jag en chassifläkt? I sådana fall vilken modell?
September 27, 2002
Testa att läsa om kring lite på forumet eller avnänd sök funktionen ....
De flesta rekomenderar
http://kylning.com/product_inf.....cts_id=351
med en 80 fläkt typ papst 12dba eller 20 dba
Sedan till köper du också 2 st papst 12 dba för att ha till chasit en som blåser ut ibak en som blåser in därfram
October 22, 2001
Thermalright´s, alpha´s el swiftech´s värsting som är byggde för en 80 fläkt och sen slänger du på en papst eller enermax fläkt på den. Sen skulle jag kunna tänka mig iaf 2 st papst 80 som chassifläktar. Tippar att CPU kylningen går på ca 750-900 kr samt chassi ca 350-400 kr.
Med tanke på all din andra utrustning du ska köpa så vore du dum att snåla på kylningen. Utan bra kylning så tappar du lite av de du kan få i och med en sval CPU och system.
1 Guest(s)