September 19, 2002
Tja, finns ju officiella trådar om de andra cpu-typerna, så varför inte en a64-tråd? Nu börjar så pass "många" ha a64 här så det kan ju vara av intresse att se hur högt man tar sig även med denna skojjiga cpu... 😉
Kom igen och klistra nu grabbar! 😉
Här får ni gärna vara väldigt noga med att specifiera vilka spänningar osv ni var tvungna att höja för att nå ert resultat osv, eftersom många nog är rätt ovana vid a64'ans sätt att klocka.
Själv har jag inte hunnit börja klocka cpu'n än, men ska börja nu ikväll.
Moderkort: Abit KV8-MAX3 K8T800
FSB: stock
Multipl: stock
MHz: stock
VCore: stock
Temp: vet ej, har inte fått dit tempsensorn än.
Stabil: Än så länge.... kör ju stock så.. 😉
Stepping: återkommer ikväll om detta....
Kylning: Vattenkylning, blackice 2 extreme/4st papst 120mm. Kyler även grafikkortet med detta så...
September 19, 2002
För det första är det precis vad jag har... 😉 Promise FastTrak TX2000 närmare bestämt. Ska tydligen ha stöd förr 66mhz pci så... Frågan är om det innebär att den pallar upp till 66mhz i ett moderkort som bara har 33mhz pci.. Vet jag faktiskt inte, menmen.
Sen för det andra så verkar moderkortet ha nån sorts automatiska dividers. Om jag bara leker med fsb'n så verkar den justera agp/pci till värden som är nära standard. Sitter inte vid min dator just nu så jag kan inte ge exempel på värdena, men jag kan kika mer noga i afton så får vi se.
December 17, 2002
[ToMaHaWk wrote: ]För det första är det precis vad jag har... 😉 Promise FastTrak TX2000 närmare bestämt. Ska tydligen ha stöd förr 66mhz pci så... Frågan är om det innebär att den pallar upp till 66mhz i ett moderkort som bara har 33mhz pci.. Vet jag faktiskt inte, menmen.
Sen för det andra så verkar moderkortet ha nån sorts automatiska dividers. Om jag bara leker med fsb'n så verkar den justera agp/pci till värden som är nära standard. Sitter inte vid min dator just nu så jag kan inte ge exempel på värdena, men jag kan kika mer noga i afton så får vi se.
Får önska dig lycka till då jag sett ytterst få som lyckats komma nån vart med k8t800 moderkort. tyvär 🙁
January 22, 2003
September 19, 2002
Waiden wrote: @Tomahawk: Vad har du använt för nåt verktyg för att klocka ditt grafikkort?
Lycka till med din övriga klockning btw!!
Körde ATI-tool. funkade sketbra. Dock så var den lite väl generös med minneshastigheten då jag fick massa artefacts i 3dmark...
Men det ska rådas bot på ikväll då jag ska montera kylning på minnena samt börja klocka cpu'n så får vi se hur det går..
Jag ska hursomhelst byta moderkort när det kommer ut något bättre chipset som har låsta frekvenser/pci express/stöd för socket 939 eller vad den nu heter. Detta moderkort är endast tillfälligt. Liiiite köpkåt var man ju. 😉
September 19, 2002
Arne Anka wrote: Moderkort: Shuttle AN50R nforce3
FSB: 261
Multipl: 10
MHz: 2610
VCore: 1.8v
Temp: vet ej
Stabil: 3dmarkstabil
Stepping:
Kylning: Luftkylning
Alltså arne, är du verkligen så skicklig eller är du bara den mest tursamme mannen på planeten?? Kör du någon slags ritual & åkallar hemliga överklockningsdemoner när du får nya grejor? 2610mhz med en athlon64 som dessutom är LUFTKYLD?!? Aja, den dagen man klår dig får man vara nöjd iaf... Finns iofs dom som är ännu värre, men du brukar ju få helt sanslösa resultat med endast luftkylning.
Kan inte säga annat än grattis! Men du ska veta att mitt mål i livet är att klå dig! 😉
September 19, 2002
AMD_RULEZ wrote: [quote=KicKFoooT][quote=Arne Anka]Det är väl ingen direkt misshandel 1.8v till processorn och 3.4v till minnet 😀
:dead: #-o ARNE!!
Haha... Men vappon? Vad skulle du göra med en sån?
Jag är som smålur på att det skulle bli en promme isf, med lite vätskemodd & dylika tricks.. 😉 Am I right arne?
2 Guest(s)