February 12, 2004
2x Thorton XP 2400+, AQYMA 0403SPMW, moddade till MP
Moderkort: Asus A7M266-D (dual SMP)
FSB: 148
Multipl: 15 (låst 😛 )
VCore: 1,8V
Temp: 100% CPU: 48-54°C m. WhisperRock IV
Stabil: Självklart. Varför i hela friden skriver en del in resultat som inte är helt stabila? För att de har en fetisch för höga tal? Dessa resultat är ju helt meningslösa och fullkomligt ointressanta. Slöseri med bandbredd och lagringsutrymme och missvisande för den som hoppas få användbar information från trådar som denna. Sluta upp med det, tack!
Mitt "bästa" instabila resultat? Per definition så hög FSB som moderkortets BIOS kan ställas in på, vad det nu kan vara för hastighet, men då POSTar det förstås inte heller...
February 4, 2002
kutlo wrote: [quote=Arne Anka]Moderkort: Dfi LanParty Rev B
Prolle: XP-M2400+
Kylning: SLK-800
FSB: 221
Multipl: 13
Mhz: 2873
VCore: 2.0
Minne: Corsair PC3500
Temp: vet ej
Stabil: Super Pi
Jäklar !
Dessutom helt luftkylt http://w1.855.telia.com/~u85528097/CPUmark%20277.GIF
July 3, 2003
Moderkort: ECS L7VTA rev. 1.0
FSB: 196
Multipl: 11 (låst pga VIA chipset, upplåsbar på NFII)
VCore: 1.65
Temp: 54-64 beroende på om jag kör öppen eller stängd låda
Stabil tillräckligt, om det är kallt, kör stabilt på 186 iaf....
att notera dock, använder pc2100 minnen för att jag inte har råd att uppgradera..... 😛
January 22, 2003
Moderkort: Abit AN7 rev 1.0
FSB: hittils 229 kommer nog mer med bättre kylning ;D
Multipel: 11 (låst)
Temp: 21 i burken ca 55 idle prolle (dålig kylning)
Full load: vågar inte testa :bgrin:
Vcore: 1.9
Stabil: ska testat ;D
BTW: är det bara jag och Darko som leker med AN7:s ?
EDIT: maxar strax under 2.7 ghz är dock bara stabil kring 2.6
EDIT 2: 3dmark stabil
February 3, 2003
_bushman_ wrote: [quote=LorD_Kvadd]_bushman_ : Ingen dålig OC. 🙂 vad för fsb?Och stepping? vi verkar ha likadana cpu'er
Den börjar ge upp lite över 240 fsb, stepping vet jag inte.. Och jag ids inte kolla.. ^^
Det är mycket möjligt att det är mina ch-5or och tempen som stoppar..
Haha vi har nog exakt samma stepping verkar det som! Jag klarar 240fsb utan problem (utom efter ett tag) men 242 ville den inte mer än 10 sek...Kanske för att man kör luft 🙁 kör med 2,05V över cpu'n. Och måste göra en vdd modd för min NB får inte tillräckligt heller 🙁
January 22, 2003
LorD_Kvadd wrote: [quote=_bushman_][quote=LorD_Kvadd]_bushman_ : Ingen dålig OC. 🙂 vad för fsb?Och stepping? vi verkar ha likadana cpu'er
Den börjar ge upp lite över 240 fsb, stepping vet jag inte.. Och jag ids inte kolla.. ^^
Haha vi har nog exakt samma stepping verkar det som! Jag klarar 240fsb utan problem (utom efter ett tag) men 242 ville den inte mer än 10 sek...Kanske för att man kör luft 🙁 kör med 2,05V över cpu'n. Och måste göra en vdd modd för min NB får inte tillräckligt heller 🙁
Fast jag har bara en Artic Cooling copper silent 2 tc som kylare... fast moddad..
Så min ska nog klara mer 😀
February 3, 2003
_bushman_ wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=_bushman_][quote=LorD_Kvadd]_bushman_ : Ingen dålig OC. 🙂 vad för fsb?Och stepping? vi verkar ha likadana cpu'er
Fast jag har bara en Artic Cooling copper silent 2 tc som kylare... fast moddad..
Så min ska nog klara mer 😀
haha får se får se 🙂 Tror inte jag har sett någon som kommit högre med den än oss med luft...Ska fixa water chiller nu efter sommaren så.
Vad är temps vid det tillfället med den kylaren?!?! :cy:
2 Guest(s)