July 3, 2005
Tänkte överklocka med luftkylning och tänkte mig denna fläkten. Ljudet spelar ingen roll. Är medveten att det kommer låta som fan.
Men drar den verkligen 1 A som det står på vantecs egna sida? Det låter rätt mycket. Kablarna på nätagget, klarar de verkligen den loaden? Iofs så utvecklar den bara 12.5 W och mitt agg levererar över 500 W fullt belastad så för den sakens skull är det ju helgrönt, men 1 A, Jeez.
July 3, 2005
Kanske inte är så mycket, de kablar man drar i väggar till vägguttag etc är ju inte så värst kraftiga heller. De är nog inte kraftigare än de på ett nätagg och de får man ju säkra av med 10 A tror jag det är, var länge sedan jag gick elutbildning nu, glömmer bort hälften.
Så 1 A i det fallet är ju inte så mycket, frågan är bara om säkringarna i proppskåpet håller när man plötsligt lägger på en ytterligare load på 1 A, de är bara på 6 A, och då har man ju stereo, laserskrivare + en del annat, kommer förmodligen gå sönder så fort man har i dammsugaren LOL
July 3, 2005
Nej, det har du faktiskt rätt i LOL. Helt riktigt, tyckte bara 1 A lät rätt mycket.
Iofs så är ju 120 mm Deltan bättre men jag tänkte ha den på min cpu kylare så 120 mm är lite för stort. Men 119 cfm för en 92 mm fläkt är ju kanon 🙂
Du hade en Tornado, hur pass mycket låter de?
July 3, 2005
Ok, såg en videoreview och kan säga så mycket som att...... de LÅTER!! Som en dammsugare i princip och han som genomförde reviewen sa att man inte bör använda dem i sin egen PC eftersom man definitivt kommer få lidande hörsel på lång sikt. Inte bra. De är främst tänkta för serverapplikationer etc.
Aja, har redan beställt en, så jag får väl testa och se hur det ter sig. Kanske går att ljudisolera en hel del, jag vet inte.
Jag visste att det skulle låta men riktigt såhär högt hade jag nog inte räknat med, det erkänner jag.
1 Guest(s)