VapoChill.|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
VapoChill.
LuckyLuke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 4, 2004 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjoho!

Jag undrar om det skulle vara värt att köpa ett VapoChill system?
Lär det hålla länge?
Kommer det komma något nyare/bättre snart?

Någon som kanske har lite insider information att ge med sig så att man inte länger runt 6000 kr i sjön för att 1 vecka efter så sjunker priserna och något asballt kommer ut.

Priset.... Efter som att det då är dyrt så kanske det är bättre att köpa varnlig vattenkylning eller WaterChill som är något billigare. Så man liksom inte placerar alla äggen i en korg.

Tror det va allt jag undrade över. Skriv gärna andra synpunker och synviklar. - Och svar på mina frågor =)

Plexan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 756
589208
April 4, 2004 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det är värt att köpa VapoChill om man har grejer som är överklocknings vänliga.. Och VapoChill skall hålla väldigt länga, ja troligtvis längre än dina datorkomponenter. Kompressor skall hålla i typ 10 och skulle gasen förbrukas efter några år kan man fylla på ny gas hos vilken kyltekniker som helst. Jag vet inte om du har sett men det har släppts en ny produkt från VapoChill som heter Light Speed och ser ut som en Prometia Mach II fast kraftfullare. Den skall vara den bästa på marknaden just nu..

Har du pengarna så tycker jag inte att du skall tveka. Jag har inte haft något problem med min VapoChill PE iaf och har inte hört att någon annan har haft det heller.

mer info:
http://www.vapochill.com

OnkelSvenne
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 187
589854
April 5, 2004 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Kolla efter beggat iställe.
Ja köpte min PE med ett Antec 550watt's nätagg för 5k. Å ja e nöjd iaf 😉

Å Plexan. Gasen (köldmediet) förbrukas inte iom att det är ett slutet system. Blir det däremot läckage kan man behöva fylla 😛

Plexan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 756
589930
April 5, 2004 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

OnkelSvenne wrote: Kolla efter beggat iställe.

Å Plexan. Gasen (köldmediet) förbrukas inte iom att det är ett slutet system. Blir det däremot läckage kan man behöva fylla 😛

Jo gasen förbukas långsamt. Även om det är slutet. Jag skall återkomma när jag vet varför eller så kan någon annan kyl-expert svara..

ZejtaN
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 116
590004
April 5, 2004 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Plexan wrote: [quote=OnkelSvenne]Kolla efter beggat iställe.

Jo gasen förbukas långsamt. Även om det är slutet. Jag skall återkomma när jag vet varför eller så kan någon annan kyl-expert svara..

Nej. Gasen "förbrukas" inte.
Systemet är slutet, blir du tvungen att fylla/efterfylla, så har du ett läckage där gasen slupit ut. Om läckaget sen är så fruktansvärt litet så man ej kan finna det, så är det jobbigt. Men det är fortfarande ett läckage.

Dock finns det nånting som kallas för "material läckage". Men det är ett finare ord på att "skiten läker" ! Och hammnar under samma gennre som, "du/man har ett läkage.

LuckyLuke
Om du är intresserad så har jag en Mach 1, med lite tid så är den dopad med R507, och ev till salu för rätt pris. Eller så kan det bli tal om en liten byteshandel. Skicka ett mail om du är intresserad [email]zejtan@techsweden.org[/email]

OnkelSvenne
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 187
591736
April 7, 2004 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Plexan wrote: [quote=OnkelSvenne]Kolla efter beggat iställe.

Brorsan jobbar med kyla/värme så 😉
Å de gör Mr.Z åsså va ja förstått!!!

ZejtaN
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 116
591947
April 7, 2004 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

OnkelSvenne wrote: [quote=Plexan][quote=OnkelSvenne]Kolla efter beggat iställe.

Brorsan jobbar med kyla/värme så 😉
Å de gör Mr.Z åsså va ja förstått!!!

Stämmer ganska så bra

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 314
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL