January 7, 2003
jag frågade tillverkaren för 226 pelten och de sa att den kan transpotera ca 200W på 9v....låter ju märkligt.
Men jag kör min på 9v och får ca 25-30 grader med en 2.4@3.2 1.8v och 35 grader på vattnet.Har iförsig polerat den ganska fint men det skall väl inte spela nån större roll
December 19, 2002
Vem är det som tillverkar den där 226-wattaren egentligen? Jag har inte lyckats hitta info om det.
Det skulle va kul att labba lite mer med peltier. Jag läste om en kille som hade en 156w som han körde på 18V.
Som jag har fått det förklarat för mig så krävs det max-spänning för att åstadkomma maximal temp-skillnad mellan varm och kall sida. Men sen måste man ju lyckas leda bort all värme oxå. Jag ska villigt erkänna att jag inte vet så mycket om peltier, men jag söker svar i alla fall. Och är inte sen att ifrågasätta uppgifter. 😀
Jag återkommer igen när jag har mer kött på benen. Men det kunde va intressant att snacka med en tillverkare lite om det hela. Dom borde ju veta tycker man. Det vore gött om man kunde få lite spons. :bgrin:
2 Guest(s)