May 28, 2001
Alla snackar om att fläktarna inte får låta för mycket med mera med mera. Vem i h-e bryr sig om hur mycket fläktarna låter? Jag hade en fläkt på 230V i lådan som var glapp, när jag startade den så skallrade plåten på sidan men brydde jag mig, -NEJ!. När man köper en fläkt så kollar man på effektivitet och om den sen för mycket väsen så dämpar man det efteråt med tex. vintermatta som man använder sig av vid betonggjutning på byggplatser.
Jag var bara tvungen att säga min åsikt
December 19, 2000
2001-06-11 22:06, skrev zEr0-1:
Alla snackar om att fläktarna inte får låta för mycket med mera med mera. Vem i h-e bryr sig om hur mycket fläktarna låter? Jag hade en fläkt på 230V i lådan som var glapp, när jag startade den så skallrade plåten på sidan men brydde jag mig, -NEJ!. När man köper en fläkt så kollar man på effektivitet och om den sen för mycket väsen så dämpar man det efteråt med tex. vintermatta som man använder sig av vid betonggjutning på byggplatser.Jag var bara tvungen att säga min åsikt
Hmm man kanske vill ha d lite lungt å skönt när man sitter vid burken ?
February 7, 2001
Hmmm, först så hade jag tänkt mig 4 st 46 Db fläktar och sen ett par Deltan till kylning, men min första delta som jag beställde, så efter ett tag så kasta jag ut den ch köpte mig ett par tystare papst
Jag beställde deltan med min Fop-38 utan Arctic silver, ännu inte införskaffat, går runt 37-45 grader i idle och full
Nu satsar jag mindre på datorn, och börjar köra(flyga) slow Flyers
February 4, 2001
det tog mig 2 - 3 månader o få min dator så tyst att jag inte ens hör den från 1m håll.
här e alla mina fläktar:
1st 80mm Papst @ 7v (power supply)
1st 80mm Papst @ 7v (blowing at cpu)
1st 80mm Papst @ 12v (blowing out)
1st 120mm Papst @7v (blowing in from the front)
1st Noname [email=80mm@7v]80mm@7v[/email] (blowing at the harddrives)
1st Papst 90mm (Blowing out)
1st Fop 32 - 1 @ 7v (Cpu)
-----------------
PIII 700Mhz @ 945mhz
512mb pc 133
19 Tum Adi 6P
15 Tum Philips TFT LCD
Geforce 2 GTS 64mb DDR @ Hercules
RAID 2* IBM 46gb 7200rmp, 1* Maxtor 80gb
Nya Datorn @ Bilder
[ Detta inlägg ändrat av Phat^Trance 2001-06-12 00:34 ]
February 10, 2001
2001-06-11 22:06, skrev zEr0-1:
Alla snackar om att fläktarna inte får låta för mycket med mera med mera. Vem i h-e bryr sig om hur mycket fläktarna låter? Jag hade en fläkt på 230V i lådan som var glapp, när jag startade den så skallrade plåten på sidan men brydde jag mig, -NEJ!. När man köper en fläkt så kollar man på effektivitet och om den sen för mycket väsen så dämpar man det efteråt med tex. vintermatta som man använder sig av vid betonggjutning på byggplatser.Jag var bara tvungen att säga min åsikt
----------------------------------
HÅLLER MED DIG !
Det är bara att då hör man alla andra ljud från datorn mycket bättre.. hårddisk m.m..
Jag har haft en 120mm panaflo fläkt i min låda på 12v numera köra jag på 7v för jag tröttnade.. Men jag är fortfarande knäckt på ljudet..
jag vill kunna sova med min dator på och samtidigt ha max load! Så det ska snart bli helt vattenkylt system utan några fläktar överhuvudtaget.. kanske 2st 120mm panaflo på 5v..
Tekniknörd som gillar att träna.
Jag brydde mig inte heller om ljudet från början.. men sen när man ser hur lite vissa datorer låter så blir man ju knäckt på sin egen burk..
Nä den ska vara ruggigt snabb och döds tyst! Finns inget coolare!
Det är bara bilar som ska låta mycket! 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
2 Guest(s)