July 11, 2002
Ehm, nu har man sett hur amd har nästan satt stopp för överklockning kapat L1 byglarna om jag inte mins fel.. och att man får dåliga resultat när man klockar en XP..
Och dom nya xp:orna går knapp att klocka XP+2200,XP+2100..
varför har amd satt stopp för överklockarna?
Förut så var den No1 överklockarnas favorit! nu är det intel..
Titta bara på intels 1.6 Ghz processor man kan klocka den med 50% med standart kylning! blir lite sugen på att köpa en intel 1.6 grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin:
September 6, 2001
https://www.nordichardware.com.....hp?t=31639
Där är en anledning varför man inte ska köpa p4 🙂
July 19, 2001
nemos wrote: https://www.nordichardware.com.....hp?t=31639
Där är en anledning varför man inte ska köpa p4 🙂
UUhh..????
Köp ett P4 system då! Jag sålde mitt gamla AMD system och nu väntar jag på en 1,8a processor...
September 5, 2001
jag säger absolut inte att en AMD är dålig för det är den INTE, men det är INTE intel heller.
Fördelar med en AMD: Bra prestanda/MHz, går att klocka hyfsat, man blir inte ruinerad om man ska köpa den värsta modellen som finns(gämfört med Intel's 2.53GHz), AMD byter inte socket stup i kvarten utan kör med Socket A vilket har visat sig fungera bra.
Nackdelar med en AMD: Utvecklar MKT mer värme än en Intel CPU vilket inte är problem vid standard hastigheter men blir det när man ska överklocka, är inte lika överklocksvänliga som Intel:s cpu (P4 Northwood)
Fördelar med Intel: Dom går relativt kallt, Dom är mkt överklocks vänliga, de har en hög klockfrekvens, deras lite sämre P4 nortwood går att klocka rejält så man sparar mkt pengar på det sättet
Nackdelar med Intel: Nu va det ett tag sedan de bytta Socket men jag tycker att dom har bytt alldeles för ofta! (jag var själv så ivrig att köpa en dator hösten-01 så jag fick P4Socket 423 vilket visade sig S U G A),
Deras ''flaggskepp'' är int eför normalinkomsttagare!
Detta är som sagt det jag tycker är fördelarna/nackdelarna med respektive CPU tillverkare
June 8, 2001
Jag tar det som ger mest prestanda för pengarna, för tillfället så är det AMD. Har haft Intel tidigare, så jag har inget emot att byta igen. Men då måste det bli billigare.
Fast jag har svårt att se att jag skulle välja något annat än K8an när det väl kommer. Har Intel någon motsvarighet på väg? Eller skrotade de inte planerna på ett 32/64bit CPU?
June 4, 2001
Amd har kanske så hög temp bara för stt de ligger lite efter intel. kolla gamla p4:an hur mycket värmae gav den... VÄLDIGT mycket. och hur mycket kunde den klockas...?? Inget nästan. så AMD kommer nog igen hoppas vi. för det skulle inte vara kul om det bara fanns ett märke att välja på.
Jag har bytt en gång och kan tänka mig att byta igen om prestandan är bättre.
1 Guest(s)