March 1, 2002
Jag har en P4 1.8A@2.4GHz minnena 400@533
Och den är ostabil! Varför ?
Den är även ostabil om jag kör minnena i defult !
Och processorn är inte så varm typ 45 grader.
Vad är felet och hur fixar jag det ?
Kan det bero på steppingen ? Jag antar att jag har B0 99% säker !
Hjälp...
August 22, 2005
Vad menar du med ostabil?? Ostabilitet kan ju t.ex. bero på ett klent nätagg. En P4@2.4GHz kräver mer effekt (watt) än på 1.8..
October 22, 2001
CyriQ wrote: Finns en del som råkat ut för samma sak efter att de har klockat. För mig att de sa att om vcoren är över 1.75 lr nära så riskerar man att ha en paj cpu inom 2-3 månder. Hjälper isåfall inte att köra cpu:n i underklockat läge heller.....
Tippar att så inte är fallet. Så kort livslängd får man inte av att köra fast max v-core, kan väl variera lite, men iaf upp till 2.0 brukar vara vanligt. Körde min t-bird på 2.0 i v-core i lite mer än 1 år utan några konstigheter.
June 20, 2002
Stal wrote: [quote=CyriQ]Finns en del som råkat ut för samma sak efter att de har klockat. För mig att de sa att om vcoren är över 1.75 lr nära så riskerar man att ha en paj cpu inom 2-3 månder. Hjälper isåfall inte att köra cpu:n i underklockat läge heller.....
Tippar att så inte är fallet. Så kort livslängd får man inte av att köra fast max v-core, kan väl variera lite, men iaf upp till 2.0 brukar vara vanligt. Körde min t-bird på 2.0 i v-core i lite mer än 1 år utan några konstigheter.
finns ju något som kallas för "Sudden Northwood Death Syndrome"...
överklockade NW´s som blir mer och mer ostabila tills de slutligen inte går stabila ens i originalläge...
January 11, 2003
boogey wrote: [quote=Stal][quote=CyriQ]Finns en del som råkat ut för samma sak efter att de har klockat. För mig att de sa att om vcoren är över 1.75 lr nära så riskerar man att ha en paj cpu inom 2-3 månder. Hjälper isåfall inte att köra cpu:n i underklockat läge heller.....
finns ju något som kallas för "Sudden Northwood Death Syndrome"...
överklockade NW´s som blir mer och mer ostabila tills de slutligen inte går stabila ens i originalläge...
Goa sjukdoms namn... SNDS... var blir AMDs variant RTTS?? (Rapid Thoughbred Toast Syndrom)
March 1, 2002
Hahahaha!
Håller med AMD suger ! Fast arne ankas går ju sjukt snabbt !?
Tror ni att den kommer vara lika ostabil om jag köper en ny CPU typ 2.4
efter jag klockat den ?
Och tror ni att det hjälper nått att "bränna in den" innan man klocka?
Och tror ni att det är anledningen till att den e ostabil när jag klockar den nu ? (att jag inte brännde in den när jag fick den ?)
January 11, 2003
Kroon wrote: Hahahaha!
Håller med AMD suger ! Fast arne ankas går ju sjukt snabbt !
Hehe du missade nog min avatar 🙂 jag gillar faktiskt AMD...
Men jag tycker faktiskt inte Intel suger för det, dock så har AMD mer möjligheter när det gäller moderkort (iaf har haft under senaste året) och är dessutom billigare till samma hastighet.
2 Guest(s)