September 19, 2002
Datorn jag byggde åt min flickvän innehöll ett gforce4 ti4200 64mb.. Plus en xp2000+ och kt333 chipset, och med den fick jag 10104 3dmarks om jag inte minns helt fel. I Windows Xp home med betadrivisarna... Fick 500 lägre med 30.82. Du kan ju prova & se. Trial & Error, the only way to go.
September 19, 2002
Den 'Låga' poängen beror i Tratten[DEI]'s fall mest troligt enbart på för klen processor, medans i M0rbid's fall så skulle inte ddr skada... Gör iofs inte så stor skillnad i just 3dmark, men ett par poäng kanske... :bgrin:
iaf så i 3dmark är det i princip kombinationen Grafikkort/Processor som gör poängen i det stora hela... Andra grejer spelar faktiskt rätt liten roll jämfört med dessa två. Ska man överklocka för att få mer 3dmarks så ger det oftast flest poäng om man klockar grafikkortet.
October 6, 2002
Tratten[DEI wrote: ]Hej varför har jag så låga poäng i 3dmarks ? Får bara 8122 poäng med mitt Gf4 Ti4200 64Mb. Lr är det stor skillnad mellan 64 å 128Mb ? kör med Det. 30.82 å nyaste 4 in 1. Har jag för klen cpu ?
Kontrollera så att kortet arbetar med AGP transfer. Använd tex Powerstrip för att se så att ALLA AGP funktioner är stödda osv. SÅ stor skillnd är det inte mellan 64/128,faktum är att 64 är snabbare,även om minnet är större. Hoppas det fixar sig 🙂
October 6, 2002
I menyn från tray; Options,Adapter information. Här bläddrar du fram ditt kort kort och kontrollerar om du har "Hardware Enabled" och om du har det så högsta möjliga "Transfer rate" tex 4* om moderkortet och GFX kortet stöder det (Båda skall ha stöd för det om det skall funka). Om moderkortet stöder 2 och GFX stöder 4 så har du 2.
Transfer mechanism skall vara DMA (Direct Memory Acces)
sedan finns det ytterligare några funktioner som en del kort har stöd för.
#Pipeline Depth
#Sideband Addresing
#Fastwrite Protocol
Läs i manulen till ditt GFX kort om du har stöd för dessa. Finns det stöd så skall dessa vara förbockade i Pstrip.
:spy: Tweak until ya puke!
1 Guest(s)