July 26, 2007
Hej!
Jag har precis byggt ihop min första dator men har lite problem med att den bli väldigt varm.
Enligt Speedfan ligger CPU-temperaturen på ca 45C vid uppstart och 70C efter att ha pressat den lite.
Processorn är en AMD Athlon 64x2 3.0 6000+ GHz, monterad med medföljande fläkt och kylpasta.
Grafikkortet är ett Geforce 7800 GTX. I övrigt innehåller lådan bara en hårddisk och en DVD-enhet.
De fläktar som finns i lådan är nätaggfläkten, CPU-fläkten, grafikkortfläkten samt en extra chassiefläkt bak.
Dator går också väldigt högt. Tycker mig ha lokaliserat det värsta ljudet till nätaggfläkten som går på max hela tiden. Ställer ner den lite med Speedfan och då låter det bättre. Är det tänkt att den ska gå på max hela tiden eller ställer den in sig efter temperaturen? Kommer i allafall köpa ett nytt då jag köpt ett med lite lite kraft för grafikkortet...
Datorlådan står i en "skrivbordshurst" vilket gör att den står med baksidan mot en träplatta med två stora hål i (för sladdarna) samt sidorna mot solida träplattor. Kanske inte den bästa placeringen för luftgenomströmning men den blir inte nämnvärt svalare om jag har den på annat sätt.
Tacksam för all hjälp!
March 5, 2006
Finns ju denna för 5.25" http://www.microstore.se/ItemI.....e%20Module
1 Guest(s)