April 29, 2011
tja, byggde nyss en ny dator.. och tog en h80 kylare pga hålla processorn kall
men även i standard klock så i load går det ganska snabbt att komma äver 70c, avbryter testet pga annars hade jag nog varit långt över 70. har prövat att ta loss fläktkontrollern, 2 gånger..samma resultat, ny kylpasta mx2, tjäna 2 grader på det..
men fortfarande går det över 70 grader utan problem i standard klock.
vad är era temps med en h80? kan det vara fel på min? även min kompis har nu dubbelkollat så allt är rätt, processorn får lägre temps hos honom me hans dh-14 i load.
July 30, 2010
Nu har jag i och för sig AMD, men den blir mycket kall med samma kylare som du. Tror inte jag har varit över 37 grader i load och runt 25 - 26 idle. Har du dragit åt skruvarna tillräckligt som håller själva kylaren på plats och lika mycket på båda sidorna så att den inte drar olika hårt?
December 7, 2009
Viking, AMD är en helt annan femma. Dels går de svalare (ok inte bulldozer ;)) dels visar speciellt thuban ofta fel. T ex under 20 grader idle, även när rumstempen är 20+.
Men i vilket fall, 2600k är en mycket snål cpu och standardklockad är det absolut inga problem att ligga runt 50 grader full-load med en bra kylare.
October 14, 2007
July 30, 2010
Calathea;1270442 wrote: Viking, AMD är en helt annan femma. Dels går de svalare (ok inte bulldozer ;)) dels visar speciellt thuban ofta fel. T ex under 20 grader idle, även när rumstempen är 20+.
Men i vilket fall, 2600k är en mycket snål cpu och standardklockad är det absolut inga problem att ligga runt 50 grader full-load med en bra kylare.
Jag misstänker också att min x6 visar fel i CoreTemp. I BIOS står det 34 grader idle
1 Guest(s)