February 21, 2003
skrewdriver wrote: Vad är peltier ???
https://www.nordichardware.se/.....01/peltier
https://www.nordichardware.se/.....montering/
August 16, 2002
Zap wrote: [quote=Catstyle] Säger peltier dig något?
Säger det faktum att värmen som genereras av peltiern måste bort dig något? Vattnet som värms upp kyls ju med vanlig rumstempererad luft. Alltså kan du inte komma ner på minusgrader med en peltier och vattenkylning.
jasså du... så jag har INTE idle temp på -5 till 0 grader om jag kör min rigg oklockad på lägsta spänningen? hepp...
February 11, 2002
keffing wrote: [quote=Zap][quote=Catstyle] Säger peltier dig något?
Säger det faktum att värmen som genereras av peltiern måste bort dig något? Vattnet som värms upp kyls ju med vanlig rumstempererad luft. Alltså kan du inte komma ner på minusgrader med en peltier och vattenkylning.
jasså du... så jag har INTE idle temp på -5 till 0 grader om jag kör min rigg oklockad på lägsta spänningen? hepp...
Beror på hur kraftig peltier du har men minusgrader är svårt att få med peltier, dock under rumstemperatur.
March 20, 2001
CyriQ wrote: [quote=keffing][quote=Zap][quote=Catstyle] Säger peltier dig något?
Beror på hur kraftig peltier du har men minusgrader är svårt att få med peltier, dock under rumstemperatur.
beror även på radiatorn, och så svårt att få minus grader är det inte...
August 22, 2005
Zap wrote: [quote=Catstyle] Säger peltier dig något?
Ja men det handlar ju inte om att få ner den varma sidan till minusgrader, utan att att få ner den kalla sidan till minusgrader.
Lär dig lite innan du uttalar dig så självsäkert, eftersom du har fel.
2 Guest(s)