April 9, 2001
Är det någon som har koll på hur varmt ett nätagg _bör_ vara så man inte ligger i riskzonen.
Jag kan nu för första gången se tempen på nätagget (vet inte vad jag har för typ) och den har blivit varmare med tiden. Den har iaf en stor fläkt ibak som fläktar ungefär som en kupévärmare...sköööönt!
När den var "ny" (för en vecka sedan) så kollade jag tempen efter en dags användande och den låg på runt 39 ungefär. Men nuförtiden så ligger den mellan 45-49! Jag har inte klockat datorn och snott mer ström ur den, däremot så har jag tryckt i ett till PCI kort.
Kan ett PCI kort (som givetvis ska ha ström) köra upp nätagget med 6-10 grader? Det låter sjukt!
Någon mer som har koll på tempen????
Vad är "riskzonen"??? Har inte läst någonstans om folk som diskuterar heta nätagg!
April 9, 2001
Det är ett Power Man 300W (sitter i en inwin A500 låda)
Kortet jag stoppade i var ett UMAX nätverkskort (tror eventuellt jag körde in mitt Miro DVstudio vid den tiden oxo...)
Hmmm, det är faktiskt SiSoft Sandra 2001 som anger 3 olika temperaturer för mig, varav ena är nätagget. Jag vet iofs inte om programmet ljuger och egentligen tar en annan indikator och tror det är nätagget?!!!?!
April 9, 2001
Låter ju vettig, såtillvida den inte mäter temperaturen via elkablarna!
Kan det vara chipsettet då, för jag har ju tweakat bios, det kan väl göra sitt?
-----------------
SYSTEM#1: T-bird 1200, Abit KT7A-RAID, 512MB PC133, Geforce 3 (Leadtek Winfast 64MB TV-out), Soundblaster PCI 512, RAID: 2*40GB + 30GB, Miro StudioDV.
SYSTEM#2: PIII 450, Abit BE6, 256MB, Matrox G400 MAX, Creamware Pulsar+SRB (8 Sharc DSP).
[ Detta inlägg ändrat av carnail 2001-05-16 23:25 ]
Det är mycket mäjligt att några komponenter blir så pass varma men det var ju lite konstigt att tempen höjdes så mycket helt plötsligt.. 😕
Tekniknörd som gillar att träna.
Ja det är för hoppningsvis inte så varmt att hela "nätaggs lådan" är varm!
Tekniknörd som gillar att träna.
April 9, 2001
2001-05-17 19:09, skrev Lening:
Min ena polares Nätagg var helt kokhett ... det var liksom as varmt på sidan av chassit ... men sen så vände han den 80x80 fläkten som satt i nätagget inått ! å höjde från 5 volt till 12 .. så nu är det normalt varmt!
Han får passa sig så att det inte börjar brinna när han drar in damm i nätagget!
1 Guest(s)