November 25, 2002
Jag har ett Lian LI pc60.. jag har alla fläktar i den 2 fram 1 bak och en i taket på lådan. dom där fram är orginal fläktarna adda sen bak och i taket har jag adda oxå men såna som går på 1000 varv ( jag vill ha en tyst dator ) tempen i lådan är 38 grader och detta stör mig enormt.. lådan har inga extra hål och vill helst att det ska bli så ( men fingrarana svider att börja modda ) hur ska jag göra för att få ner tempen i lådan????
March 10, 2003
Hmm.. vad är det för prylar i lådan ? min server har en lianli PC60, men temperaturerna
är inte i närheten dina.
Märk väl att jag kör alla mina fläktar på ca:7volt då med.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Hmm.. låter lite konstigt med så hög temp då. Det som
generarar värme i min låda är mina HDs och Processorn.
Kan det vara så att tempsensorn du har ljuger lite kanske ?
Mina temperaturer ligger just nu på så här.
http://ctrl-alt-delete.nu/stuff/temp.jpg
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 18, 2003
Jag har också en PC 60 och jag moddade för någon månad sedan in en 120 mm fläkt i toppen som jag styr med en fläkt kontroll jag köpte på db för 129 kr. Styr alla mina fyra fläktar med den.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
2 Guest(s)