July 17, 2002
Mind wrote: ehehehehehehe klartsomfan att det är svårt o köra sådana fläktar på 5 volt.
btw , jag stör mig på min 12db papst fläkt.
blåser lika mkt som en annan skitfläkt jag hadde innan på 5 volt.
och sketfläkten lät mindre.
Varför är det en självklarhet? Delta 120mm 190CFM funkar perfekt på 5V.
June 27, 2002
Mind wrote: ehehehehehehe klartsomfan att det är svårt o köra sådana fläktar på 5 volt.
btw , jag stör mig på min 12db papst fläkt.
blåser lika mkt som en annan skitfläkt jag hadde innan på 5 volt.
och sketfläkten lät mindre.
Det är det enda felet med papst att de vibrerar om du får bort dem så är de ljudlösa..:)
June 27, 2002
The Whistler wrote: [quote=Redfaction]Jag kan få tag i lite fetare saker på mitt jobb jag..:) 180mm PAPST fläktar helt gratis.:) Fast de är gjorda för 24 volt..
Hehee... Fett. =)
Synd att det inte finns något de skulle passa på.
Bara att göra hål i sidan eller bygga ett tunnelsystem i två burkar som man svetsat ihop..:)
June 18, 2003
The Whistler wrote: [quote=Intrepid-][quote=The Whistler]Tänkte jag skulle varna alla som har planerat att köpa Sunons 120mm 195CFM-fläkt. Jag köpte två, och upptäckte till min fasa att de endast startar på 12V! På 5Vhänder inte ett skit och på 7V så morrar den bara lite. Tydligen så sitter det någon form av styrelektronik inuti fläktarna, så det går nog inte att styra dem med pulsbreddsmodulering heller.
Nu ska jag ta och beställa mina Delta 190CFM från England istället, så som det var meningen från början...
annars så finns det ju Delta 120mm@ http://www.xp-data.com/
- Fläkar
- 120mm
- Delta 120mm, 190CFM 59dBa
😀 😀 😀 😀 😀 har 1sån på ingång.. 🙂
Har du försökt få tag på det företaget?
Efter två mail, och dagliga samtal i en vecka utan svar så kom jag fram till att de inte är riktigt de rätta att sätta sin tilltro till.
faktiskt inte.. jag skickade bara min beställning som ska komma i början på veckan... 🙂
1 Guest(s)