December 5, 2002
Luxh wrote: [quote=DiZi][quote=Luxh]Måste väl skriva lite jag också:
Super pi, 286x9=2572mhz
mIRC= 305x9=2745
testade 312x9=2808mhz, men då hängde sig skiten när jag skulle köra /cpu scriptet 🙁Minnena är inte synkade och htt ligger på x3. Lite spänningsökning också.
EDIT: Cpukylaren sitter inte fast ordentligt heller 😎
Haha, vad har du för kylare då?
XP-90 med papst 92mm 23dB
Pingen wrote:
EDIT: Cpukylaren sitter inte fast ordentligt heller
Låter ytterst dumt att klocka gangster då. Man lär sig väl av sina misstag
Det funkar alldelels utmärkt. Cpu'n blir ju inte så varm ändå (winchester powah).
När jag kör super pi är det dock bra om man trycker lite på flänsen... Det sänker tempen 10 grader 😀
DU/NI kanske kan hjälpa mig med min montering...
Jag skulle ta bort den boxade fläkten igår för montering av min XP120a... När jag har lossat själva plasthaken som håller fast flänsen mot den fastskruvade "plastformen" som sitter på moderkortet som man ska byta ut så lossnar inte flänsen, ryckte och drog en hel del men den ville inte lossna. Den måste ju ha fastnat på något sätt, frågan är om det underlättar om jag skruvar bort HELA plastgrejen från moderkortet?
Vore inte kul att förstöra det 😡
February 4, 2005
Dizi: samma sak hände för mej när jag skulle byta till min venus 12. Det är thermalpaden från den boxade som har kletat fast sig mot heatsinken på cpun. Lossa lite på plastramen runt cpun sockeln, sen vicka lite försiktigt på cpukylaren tills den börjar lossna. Sen drar du rakt uppåt för att inte böja några pinnar på cpun. Alternativt kan du lossa på spärren som håller cpun på plats. Lossa på plastgrejen tillräckligt så man kan vicka på cpukylaren, det borde räcka 🙂 .
August 5, 2003
Här är en bra sida med ALLA inställningar man kan önska sig till ett A64 mobo, det är skrivet för DFI NF3 250Gb men det funkar för de flesta mobos http://www.ocforums.com/showth.....p?t=329627 . Hoppas det hjälper lite ialla fall 😀
1 Guest(s)