February 28, 2005
Tjena
Det är såhär att jag har en 120mm Thermaltake fläkt, dom där orange'a man brukar få med chassit. Tänkte använda den till att kyla ner mina minnen då det verkar som att 80mm fläkten inte gör de så bra då jag brukar få bluescreen då o då. Till problemet...
När jag kopplar den till ström kontakten så körs den i full speed, alltså låter den och är irriterande. HUR kan jag göra så att den snurrar i lågt varvtal? Minns att jag gjorde det förut när den blåste in luft till chassit men det var av ren tur, vet inte ens hur jag gjorde det. Har ett Thermaltake chassi som tillåter mig att styra 2 fläktar men vet ej hur jag ska koppla.
ser ut såhär, vart ska den bruna lilla kontakten kopplas?
May 29, 2006
Den gula kontakten är bara för att kolla varvtalet med. Du behöver koppla in ett motstånd mellan molex-kontakten och kraftkällan.
Normalt brukar jag rekommendera Zalman Fanmate 2 (billiga och gör jobbet bra) men de har bara normala fläkt-kontakter (ser ut som din bruna)
February 28, 2005
McBanjo wrote: Den gula kontakten är bara för att kolla varvtalet med. Du behöver koppla in ett motstånd mellan molex-kontakten och kraftkällan.
Normalt brukar jag rekommendera Zalman Fanmate 2 (billiga och gör jobbet bra) men de har bara normala fläkt-kontakter (ser ut som din bruna)
alltså jag har fläktkontroller i själva chassit, har fungerat förut men glömt hur de ska kopplas...har ett Thermaltake Lanmoto.
2 Guest(s)