October 22, 2002
Jag hade ett par frågor angånende slangar och liknande...
1. Är det bättre att ha tjocka slangar eller är det bättre med smala? eller ska dem var precis i mitten? (jag menar då att har man chocka slangar så får man helt enkelt mer vatten där i)
2. Är det bättre om vattnet rullar riktigt snabbt? eller ska den gå långsamt? vilket är bäst?
3. har någon någonsin provat använda vatten från tex en element? 🙄
nu är jag inte säker på hur folk har det ställt där hemma..
men jag tänkt mig något i den här stilen
[Image Can Not Be Found]
March 20, 2001
1. Man stavar det tjocka. Det är bättre att ha slangar med större diameter eftersom det inte behövs lika mycket tryck för att få igenom samma mängd vatten. Men storleken på slangen ska du ta efter vad du har för storlek på nipplarna i ditt system.
2. Bara du har någorlunda bra flöde så har det inte så stor betydelse. Om du kör med tex en ehiem 1048, en radiator och några block så har du hyffsat flöde.
3. Jag har inte gjort det. Dom flesta brukar använda batterivatten(destilerat vatten) och någon tillsats som dödar bakterier osv, oftast glykol eller water wetter.
April 5, 2003
Istället för BIXen rekomenderar jag en heatercore, inte lika snygg men mkt effektivare.
Som CPU block så har du WhiteWater på vcore.dk för ca 800 och sedan DangerDens RBX block för ca 600 tror jag på overclockers.se De är väl dom bästa blocken just nu, ska du ha till graffe och NB också kan jag rekomendera DangerDens prylar även där, Maze4 GPU och Z-blocken är bra block, lycka till 😉
October 22, 2002
Bogus^ wrote: på 3:an där
det är fjärrvärme (vanligt vatten?) i elementen om du har vattenelement men om det går på el är det olje element
titta på bilden 😉
Darko wrote: Istället för BIXen rekomenderar jag en heatercore, inte lika snygg men mkt effektivare.
Som CPU block så har du WhiteWater på vcore.dk för ca 800 och sedan DangerDens RBX block för ca 600 tror jag på overclockers.se De är väl dom bästa blocken just nu, ska du ha till graffe och NB också kan jag rekomendera DangerDens prylar även där, Maze4 GPU och Z-blocken är bra block, lycka till 😉
kan du visa mig en HEATERCORE ??
April 5, 2003
den finns på http://www.overclockers.se jag har inte riktigt listat ut hur man postar direkt länkar till en viss produkt på deras sida så du får leta fram den själv, de är DangerDens Heatercore du ska ha 😉
October 22, 2002
Darko wrote: den finns på http://www.overclockers.se jag har inte riktigt listat ut hur man postar direkt länkar till en viss produkt på deras sida så du får leta fram den själv, de är DangerDens Heatercore du ska ha 😉
men vad är skillnaden mellan en heatercore och en radiator??
January 22, 2003
Darko wrote: den finns på http://www.overclockers.se jag har inte riktigt listat ut hur man postar direkt länkar till en viss produkt på deras sida så du får leta fram den själv, de är DangerDens Heatercore du ska ha 😉
Du höger klickar på länken till produkten och väljer "kopiera genväg"
och klistra in
August 6, 2003
Det här med att koppla datorn kylningen till element slingan kan du nog glömma.
Dels finns det en massa föroreningar odyl i detta vatten.
Sen är det mycket svårt att styra. Om du bor i ett hus/lägenhet med olje eldad panna bestämms vattentempen till radiatorerna(elementen) med största sannolikhet av yttertemperaturen. Termostaten som sitter på själva elementet bestämmer bara om vattnet ska släppas på eller inte.
EX1:
Det är 20 minus ute, panna släpper nu ut typ 45-60 gradigt vatten på slingan till elementen. Är det kallare i rummet än på termostaten inställt värde kommer den att öppna och släppa på det varma vattnet till elementet. Även om du kopplat datorn till returen så tappas bara ca 5 grader över elementet (om värmesytemet är inställt som det ska). Och det vattnet vill du inte ha in i din dator.
EX2:
Det är varmare ute och behövs ingen värme i rummet, då stänger termostaten på elementet och du får ingen cirkulation alls till din dator.
Hoppas att nån förstod, kontentar är i alla fall att det är inte möjligt att använda det vattnet att kyla en dator med :D.
2 Guest(s)