March 8, 2004
hej jag har ett WC paket tror det heter L 12 - L 20 ?
kylde bara min cpu och gpu med det innan då hade jag :
(CPU)
idle: ~30-33
Load: ~36-39
Nu har jag även satt dit ett block på NB och fäst det med buntband (inga hål på mobot)
Frid och fröjd tänkte jag nu borde inte nb bli så varm. (flänsen var rätt varm)
Då jag inte har nån aning om vad som är för varmt för NB.
Nu kyler jag CPU , NB , GPU och vips är temp följande :
Cpu idle :39-40
Cpu load:44-47
skrivande stund: 42
Nb med passiv fläns :
idle :29-33
load:34-35
Nb men vattenblock :
Idle:36-37
Load:40-41
Tempen stiger och jag fattar noll :S
För om blocket inte sitter på bra på NB borde ju inte cpu tempen höjas när inte NB värmer upp vattnet.
Kan någon förklara detta ?
iövrigt har jag en 3000+ som jag kör i 2300 just nu med 200*11.5
/Max 👿
June 28, 2001
har du någon koll på hur varmt vattnet är ?
för mitt vatten brukar ligga ca 10 grader under min CPU temp, visserligen har jag en masterdontkylning men det är inte omöjligt att ditt vatten är såpas varmt att det värmer bryggan.
Heh, ett WC kitt =)
inte många som kyler datorn med toaletten
April 22, 2004
December 31, 2001
Djeet wrote: flödet?? jag har en rätt skarp böj mellan cpu block nb block... kan det va det som felar?
Radiatorn är den som följer med paketet typ black ice eller nått hette den.
Slangarna ska inte ha mer böj än en cd-skiva, lägg kanten av en cd och se om slangen passar bra mot cdn form eller om det är skarpare böjj på det du har.
April 13, 2004
Kan vara din skarpa böj som felar, om du inte använder ex. 90' rörböjningar, för om du inte har det så böjs ju slangen.
För att dra en paralell. Du tar en trädgårdsslang och böjer den i ungefär samma böj som du har, UTAN någon fast rörkoppling/böjning. Då ser du att vattenflödet avtar i änden på slangen, kan vara på samma sätt vid dina block. Så kolla det, om så är fallet kanske du kan köpa såna kopplingar, är dock inte säker på att det skulle hjälpa.
Lycka till.
April 14, 2003
Tror knappast att det är böjarna om du nu inte böjt slangen så mycket att den har veckat sig.
Skulle tro att din radiator är för liten alt. för dåligt flöde på fläkten. När du kopplar på NB´n så ökar du effekten som måste kylas bort i radiatorn. Klarar den inte det så kommer vattentemperaturen att öka.
2 Guest(s)