December 23, 2000
Det är klart man inte har den "seriell" kopplade...
man skall ju paralellkoppla slangarna så det kommer 50/50 med vatten till vardera block...
Men frågan är egentligen om det inte är bättre med att köra med en enda slang..alltså "seriellt" för då blir det ju mer pumptryck genom slangar = bättre vattenflöde = lägre temps...
October 9, 2001
On 2001-10-11 23:42, ray-ray wrote:
Jag har en Dual P3 850MHz som jag funderar på att börja kyla med vatten, fråga är då: vad behöver jag?
Behövs det två separata system eller klarar en pump och en radiator att kyla dem (de är inte överklockade så det är inga extrema temperaturer)
En sak att tänka på e att parallell kopplaledningarna till repektiva block... och inte seriekoppla!
December 23, 2000
On 2001-10-14 21:34, Biters wrote:
Jag har en Dual P3 850MHz som jag funderar på att börja kyla med vatten, fråga är då: vad behöver jag?
Behövs det två separata system eller klarar en pump och en radiator att kyla dem (de är inte överklockade så det är inga extrema temperaturer)En sak att tänka på e att parallell kopplaledningarna till repektiva block... och inte seriekoppla!
Biters: läs mitt och peters inlägg
October 9, 2001
On 2001-10-14 23:09, [NH]Axzell wrote:
On 2001-10-14 21:34, Biters wrote:
Behövs det två separata system eller klarar en pump och en radiator att kyla dem (de är inte överklockade så det är inga extrema temperaturer)En sak att tänka på e att parallell kopplaledningarna till repektiva block... och inte seriekoppla!
Biters: läs mitt och peters inlägg
Ja??
De e inte som e mycket rätt i ditt påståend...
Grejen e att första CPUn "värmer" så det inte blir bra kyl effekt i den andra om du kör seriellt...
Iofs så stämmer ditt påstående... emn det har inte nått me tryck att göra...
December 23, 2000
Jo, men temperaturskillnaden blir minimal!!!
Mätte tempskillnade på min duron 800@1000 1,9V nu..... Den avger en rejält med mer värme än hans P3:or. skillnaden mellan tempen på vatten in och vatten ut var mindre än 1 grad!! mellan 0,7 och 0,8 grader... Dock har jag ganska bra flöde... men säg 1 grad då..... Då skulle alltså det ena blocket bli 1 grad varmare!
Ingen skillnad att lägga ner massa arbete på tycker jag, eftersom det blir bra mycket enklare att koppla blocken seriellt!
1 Guest(s)