June 15, 2002
Jag fråga för en vecka sen om det skulle funka att kyla prollen utan radiator...
dom flesta svara nej.
men jag kan tala om att det funkar faktiskt
vattet håller en temp på 30 grader utan is bitar i med håller det 24 grader ungefär.
men jag har iofs en 30 liter back å har vatten i...
så där fick ni tvivlare
// udo
40gis segate
gefore 2mx 400
dual skärm
vatten kylning till min lilla älskling
[ Detta Inlägg ändrades av: udo den 2002-07-13 18:01 ]
December 28, 2001
June 19, 2002
Vi kör med en L700 pump från kylning.com och en stor vattenhink bara.. radiatorer är för mesar (eller folk med pengar 😕 ).. Jag o UDO har samma kylning.. funkar fin fint förutom att vattnet går upp i temp sakta men säkert, funderar på att bygga en egen liten radiator med 2 peliterelement eller något liknande..
January 13, 2002
Ok. Men funkar L700 fint då? inga tråkiga driftstörningar någon gång? Den är ju lite billigare än om man jämför med en Eheim. Fan, jag måste nog skaffa ny låda med. Min börjar jag bli trött på. För många grova moddar och så vips har man ett konstverk med diverse konstiga saker på...Vad kör ni får vattenblock?
June 19, 2002
L700 pumpar skitbram men den låter som ett vetefan.. mycke låter den iaf.. jag ska köpa en eheim så snart jag får råd, eftersom jag vill kunna sova med datorn på i samma rum.. annars är det en väldigt bra och liten pump..
vi kör med koolance vattenblock från jmedata, funkar skitbra! min prolle ligger på 38 i full load och då är vattnet runt 28-29.
Haha jo jag vet vad du menar, jag har snart ingen låda mer. R.I.P
January 13, 2002
Jo, det blir lätt så. Man börjar med de lätta sakerna som fläktar, sedan går man succesivt in på de tyngre sakerna såsom fläktcontrollers och plexifönster...Det är inte det hälsosammaste precis. Eheim 1048 såg jag för drygt 580 kr i en djuraffär här i Malmö, men jag tror den kostar över 600 att köpa på nätet, sedan tillkommer ju alltid frakt och lite andra saker ju. Sen är jag en sådan som vill ha saken när jag betalar! Eheim pumparna är vad jag har förstått det, näst intill ljudlösa vid den rätta monteringen och så kan man köra de torra. väldigt fina grejor. Tyskt familjeföretag med. :bok:
February 11, 2001
Alltså. har man tillräckligt stor tank så blir inte vattnet så varmt
Detta beror på att omgivningen alltid strävar efter att jämna ut tempraturer till ett medel för hela omgivningen. Alltså dessa watt som han pumpar ut kommer alltså inte att höja en sådan stor volym vätska särskillt alls. Någon grad kanske. Ytan omgivningen kan avkyla är också ganska stor i en sådan volym.
1 Guest(s)